W poniedziałek, 4 października o godzinie 10 na placu budowy południowego odcinka tej wyczekiwanej drogi została symbolicznie wbita pierwsza łopata. Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia od ulicy Grota-Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich ma potrwać przez najbliższych 14 miesięcy.
Inwestor czyli Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przekazała plac budowy generalnemu wykonawcy w ramach inwestycji "Budowa drogi wojewódzkiej od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do drogi wojewódzkiej nr 395 (do ronda Żerniki Wrocławskie) i do granicy Wrocławia (ul. Buforowa)".
– Wykonawca odcinka od ulicy Grota-Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich na wysokości wrocławskiego Jagodna wybuduje go w ciągu 14 miesięcy. Wschodnia obwodnica Wrocławia to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych realizowanych na Dolnym Śląsku – informuje Michał Nowakowski, rzecznik prasowy marszałka Dolnego Śląska.
![](https://investmap.pl/_i/gallery/201/73/529353_1200x.jpg.webp)
![](https://investmap.pl/_i/gallery/205/77/529357_1200x.jpg.webp)
![](https://investmap.pl/_i/gallery/207/79/529359_1200x.jpg.webp)
![](https://investmap.pl/_i/gallery/208/80/529360_1200x.jpg.webp)
![](https://investmap.pl/_i/gallery/209/81/529361_1200x.jpg.webp)
![](https://investmap.pl/_i/gallery/210/82/529362_1200x.jpg.webp)
![](https://investmap.pl/_i/gallery/211/83/529363_1200x.jpg.webp)
Generalny wykonawca tej inwestycji został wybrany już w lipcu 2019 r. Została nim firma Budimex S.A. z Warszawy, która zrealizuje odcinek od ulicy Grota-Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich w formule "zaprojektuj i wybuduj". Koszt całego przedsięwzięcia wyniesie 30 mln 880 tys. zł brutto. Pierwotnie odcinek ten miał zostać wybudowany do 28 listopada 2021 roku. Wiadomo już jednak, że inwestycja ma spore opóźnienie.
![](https://investmap.pl/_i/gallery/216/88/416472_1200x.png.webp)
![](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/529126_1200x.jpg.webp)
Odcinek od ul. Grota-Roweckiego do ronda w Żernikach Wrocławskich powstanie w wariancie przejściowym z rezerwą pod trasę południową. Docelowy wariant (dwie jezdnie) ma być zrealizowany na dojazdach do rond. Oprócz budowy 2,5-kilometrowej trasy z ścieżką pieszo-rowerową wykonawca przebuduje jeszcze odcinek ul. Buforowej do granicy Wrocławia (ok. 200 m). Powstaną chodnik i ścieżka rowerowa.
Zdjęcia: Jakub Zazula
REKLAMA