Kończy się pierwszy etap przebudowy wrocławskiej Renomy [NOWE WIZUALIZACJE]

Orzech

Dobiega końca pierwszy etap przebudowy i modernizacji Renomy – największego domu handlowego we Wrocławiu. W tym zabytkowym, przedwojennym obiekcie po trwającej obecnie metamorfozie, pojawią się nowe koncepty gastronomiczne z ogródkami, a sam budynek otworzy się zarówno na plac Czysty, jak i plac Kościuszki. Inspiracją przy projektowaniu była słynna warszawska Hala Koszyki.

Aktualnie trwają prace w atrium północnym. Właściciel RenomyGlobalworth pierwszy etap przebudowy planuje zakończyć na przełomie marca i kwietnia, a całość inwestycji zamierza zrealizować do końca tego roku.

Po modernizacji Renoma zyska nową ofertę handlową i gastronomiczną. Zamiast tradycyjnego food courtu w obiekcie pojawią się oryginalne, autorskie koncepty gastronomiczne z ogródkami, a sam budynek otworzy się na plac Kościuszki.

Cały proces odbywa się pod nadzorem konserwatora zabytków, z którym właściciel i zarządca nieruchomości, firma Globalworth od samego początku aktywnie współpracuje.

Zmiany w Domu Handlowym Renoma nie ograniczają się jednak tylko do architektury, obejmują także wzbogacenie oferty i wprowadzenie nowości w jej otoczeniu.

– Metamorfoza da Renomie nowy blask i funkcje oczekiwane dziś przez mieszkańców miasta. Nasza wrocławska perła zyska nową ofertę handlową i gastronomiczną. Zamiast tradycyjnego food courtu stawiamy na oryginalne, autorskie koncepty gastronomiczne z ogródkami – poprzez nowe zagospodarowanie placu Czystego i docelowe otwarcie się na plac Kościuszki. Renoma wzbogacona zostanie też o najwyższej klasy powierzchnie biurowe, dedykowane najemcom ceniącym sobie prestiżową lokalizację w ścisłym centrum miasta, historyczny charakter budynku i otoczenia, a jednocześnie nowoczesne rozwiązania techniczne i funkcjonalne – mówi Barbara Wójcik, Senior Asset Manager w Globalworth Poland.

– W Renomie nie chcemy konkurować z wielkimi galeriami handlowymi. Zdecydowaliśmy się pójść inną drogą i wykorzystać doświadczenia z innych naszych obiektów, przede wszystkim z warszawskiej Hali Koszyki. W części handlowej stawiamy na marki modowe z długą tradycją obecności w Renomie, które nie są dostępne w innych obiektach w regionie. Uzupełnieniem oferty będą sklepy codziennych zakupów, punkty usługowe i klinika medyczna. Bardzo ważną cechą, na którą kładziemy szczególny nacisk jest lokalność, niepowtarzalność oraz poszanowanie tradycji i architektury Renomy. Nie próbujemy kopiować rozwiązań z innych projektów, natomiast wykorzystujemy potencjał lokalizacji i dostosowujemy ofertę pod oczekiwania lokalnej społeczności oraz klientów wewnętrznych, czyli pracowników biurowych – informuje Anna Merta, Leasing Director Retail w Globalworth Poland.

– Przebudowa Renomy to wyjątkowy projekt na wielu płaszczyznach. Prace będą objęte nadzorem konserwatora, ponieważ celem nadrzędnym jest przywrócenie jej dawnego wyglądu i charakteru. Co więcej, nasze działania zostały zaplanowane tak, by nie zamykać całkowicie przestrzeni i umożliwić częściowe funkcjonowanie galerii – zarówno mieszczących się w niej sklepów, jak i placówki medycznej Lux Med. Będziemy pracować wyłącznie w nocy, w konkretnie wydzielonych strefach. Przedsięwzięcie wymaga sprawnych rozwiązań logistycznych i utrzymania wysokich standardów bezpieczeństwa. Niemniej wiemy, że zarówno dla najemców, jak i klientów Renomy takie rozwiązanie jest dogodniejsze – szczególnie, że w ostatnich dwunastu miesiącach tego typu obiekty były wielokrotnie zamykane w związku z pandemią – mówi Maciej Targosz, Dyrektor Regionalny Tétris w Polsce Południowej.

Zarządzającym projektem modernizacji Domu Handlowego Renoma we Wrocławiu jest firma GLEEDS, jedna z największych międzynarodowych firm konsultantów budowlanych, zajmujących się doradztwem i zarządzaniem w budownictwie.

Koncepcję metamorfozy Renomy przygotował zespół architektów pod kierownictwem znanego i cenionego wrocławskiego architekta Zbigniewa Maćkowa.

– Mamy nadzieję, że nowe oblicze Renomy jeszcze mocniej wpisze się w oczekiwania wrocławian. To ikoniczny budynek w doskonałej lokalizacji, który wyróżnia się ponadczasową architekturą. Dlatego też idąc z duchem czasu zaprojektowaliśmy znaczącą rozbudowę formatu gastronomii, która chcąc wzmagać miejską witalność, będzie otwarta na obie sąsiadujące z budynkiem przestrzenie publiczne: plac Czysty i plac Kościuszki – mówi Maćków.

– Zaprojektowaliśmy znaczącą rozbudowę formatu gastronomii, która będzie otwarta na obie sąsiadujące z budynkiem przestrzenie publiczne, czyli plac Czysty i plac Kościuszki – zapowiada ten znany wrocławski architekt .

Zbigniew Maćków kierował także pracami architektonicznymi nad stworzeniem nowego skrzydła Renomy, które zostało zrealizowane w latach 2005-2009.

Obecna modernizacja i przebudowa wnętrz zabytkowego domu handlowego przy ul. Świdnickiej to przemyślana operacja, której początki sięgają 2018 roku, kiedy na zlecenie Globalworth przeprowadzono kompleksowe badania oczekiwań klientów wobec rozwoju oferty tej niezwykłej nieruchomości. Ankietowaniu poddano wówczas ponad tysiąc osób.

Wiadomo, że swoje miejsce znajdą tam unikalne marki modowe premium, jak na przykład Liu Jo czy multibrand Dante. Pozostała przestrzeń ma zostać zagospodarowana przez autorskie koncepty restauracyjne, nowoczesne usługi i przestrzenie co-workingowe.

– Renoma to absolutna wizytówka wrocławskiej architektury. Miejsce z historią i charakterem. Położony w samym centrum miasta budynek od początku był nowatorski i wyprzedzający swoją epokę. Nowym pomysłem na wystrój wnętrz będziemy nawiązywać do najbardziej luksusowej historii Domu Towarowego Wertheim. Połączymy nowoczesne z historycznym – mówi Zbigniew Maćków.

Zmianie ulegnie również plac Czysty, który położony jest pomiędzy Renomą i Podwalem. Powstanie w tym miejscu aktywna, otwarta na mieszkańców przestrzeń, z jednej strony z widokiem na Teatr Lalek i Park Staromiejski, a z drugiej z ogródkami autorskich konceptów restauracyjnych.

– Rynek galerii handlowych w Polsce czekają duże zmiany. Coraz ważniejszymi elementami kształtującymi branżę są synergia handlu offline i online, rewitalizacja powierzchni handlowych oraz zakaz handlu w niedziele – mówi Anna Merta, Leasing Director w Globalworth Poland, właściciela Domu Handlowego Renoma.

– Jak wynika z raportu PRCH Retail Research Forum, Wrocław ma obecnie najwyższe nasycenie powierzchnią handlową w Polsce – 948 mkw. na 1000 mieszkańców –dodaje Anna Merta.

Z powodu mnogości wielkopowierzchniowych obiektów w Polsce, wielu klientów szuka mniejszych centrów, gdzie każdy może miło spędzać czas ze znajomymi czy rodziną. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie Globalworth Poland.

Renoma została otwarta po raz pierwszy 2 kwietnia 1930 r. Od samego początku zachwycała wyjątkową architekturą – wspaniałą elewacją i salami handlowymi, a w 1977 r. została wpisana do rejestru zabytków jako sztandarowe dzieło europejskiego modernizmu.

W międzyczasie nieruchomość przeszła kompleksową modernizację i rozbudowę, która zakończyła się w 2009 roku. Renoma jest jednym z trzech projektów biurowo-handlowych w portfelu Globalworth Poland, obok warszawskiej Hali Koszyki i katowickiego Supersamu.