Marketing inwestycji deweloperskich wymaga indywidualnie dobranych narzędzi promocji. Strategia promocyjna opracowana dla danego osiedla powinna również uwzględniać profesjonalne wizualizacje, prospekty reklamowe, a także szczegółowe foldery kształtujące markę inwestora.
Marketing inwestycji deweloperskich wymaga indywidualnie dobranych narzędzi promocji. W zwiększeniu zainteresowania potencjalnych nabywców mieszkań pomocne są atrakcyjne rabaty cenowe w wysokości uzależnionej od metrażu oraz dodatkowe bonusy dla klientów np. zniżki na miejsce postojowe lub bony towarowe na zakup sprzętu AGD. Strategia promocyjna opracowana dla danego osiedla powinna również uwzględniać profesjonalne wizualizacje, prospekty reklamowe, a także szczegółowe foldery kształtujące markę inwestora.
Doskonałym sposobem na dynamizację sprzedaży oferowanych lokali są tzw. mieszkania pokazowe, zwiększające grono osób zainteresowanych kupnem danej nieruchomości. Promocja osiedla polegająca na prezentowaniu potencjalnym klientom przykładowej aranżacji wnętrza stanowi skuteczną reklamę zarówno nowo wybudowanego kompleksu, jak i samej firmy deweloperskiej. Efektowny i jednocześnie funkcjonalny wystrój mieszkania zachęca do zakupu, umożliwiając zastosowanie różnorodnych wariantów aranżacyjnych dostosowanych do indywidualnych potrzeb nabywców. Z takiego sposobu promocji, po raz kolejny skorzystało osiedle Fajny Dom przygotowując mieszkanie pokazowe. To już drugie takie mieszkanie na osiedlu. Prostota i estetyka wykończenia pozwala na dobór i różnorodność aranżacji i dekoracji wnętrza.
Narzędzie promocyjne w postaci mieszkania pokazowego sprawdza się zarówno w przypadku kameralnych inwestycji na obrzeżach miast, jak i ekskluzywnych obiektów zlokalizowanych w centrach dużych aglomeracji. Zdjęcia obrazujące przykładową aranżację wnętrza są wymagane nie tylko przez osoby zainteresowane kupnem dużego, przestronnego mieszkania, ale również przez klientów planujących zakup małego lokum. Maksymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni, także w przypadku ograniczonych metrażowo kawalerek, gwarantuje możliwość praktycznego zaaranżowania wszystkich lokali oferowanych przez danego dewelopera.
Mieszkania pokazowe, optymalnie zaplanowane dzięki kreatywnym rozwiązaniom architektonicznym, stanowią cenną wskazówkę dla potencjalnych nabywców i kuszącą ofertę dla niezdecydowanych klientów. Efektowny wystrój wnętrza, opracowany z dbałością o każdy szczegół, dowodzi o wysokim standardzie oraz funkcjonalności nowo wybudowanego kompleksu, stanowiąc skutecznie narzędzie promocyjne osiedla.
Promocja inwestycji deweloperskiej to nie tylko zdjęcia przykładowej aranżacji umieszczane na stronach internetowych i w folderach reklamowych sprzedającego. Skuteczność marketingowa mieszkań pokazowych opiera się przede wszystkim na możliwości indywidualnego obejrzenia lokalu wykończonego pod klucz. Darmowa prezentacja osiedla w obecności przedstawiciela dewelopera zwiększa grono potencjalnych klientów, a jednocześnie wpływa pozytywnie na kształtowanie marki danej firmy oraz jej pozycję wśród innych podmiotów działających na rynku pierwotnym.
Deweloper inwestujący w mieszkania pokazowe przygotowują różne wersje aranżacji uwzględniające metraż poszczególnych lokali - dostosowane do małych, średnich i dużych przestrzeni. W przypadku kompleksów złożonych z kilku obiektów, rolę reprezentacyjną może pełnić cały budynek z wszystkimi pomieszczeniami wykończonymi pod klucz. Tego typu promocja stanowi zachętę do zakupu pozostałych mieszkań nowo powstałego osiedla.
Mieszkania lub budynki pokazowe prezentowane są zazwyczaj w początkowej fazie sprzedaży gotowych nieruchomości, choć można sięgnąć po to narzędzie promocyjne także w celu przyspieszenia wyprzedaży ostatnich lokali.
Korzyści z przygotowania mieszkania pokazowego widoczne są nie tylko po stronie dewelopera promującego w ten sposób wybudowany kompleks. Na przykładowej aranżacji nowego lokum korzystają także niezdecydowani klienci np. osoby wątpiące w efektowne i zarazem praktyczne zagospodarowanie ograniczonych metrażowo mieszkań. Propozycje wystroju i wyposażenia wnętrza pomocne są szczególnie w przypadku małych, funkcjonalnych kawalerek oraz tzw. mieszkań kompaktowych- dwupokojowych o powierzchni 40- 45 m kw. i trzypokojowych do 55 m kw.
Mieszkania pokazowe to przede wszystkim nowoczesne warianty aranżacyjne w zakresie wystroju wnętrz, bazujące na ergonomicznym podziale lokum i pomysłowych rozwiązaniach architektonicznych. Ponadto dla potencjalnych nabywców przygotowywane są funkcjonalne przykłady zagospodarowania dodatkowych powierzchni wliczanych w cenę mieszkania- balkonów, tarasów i loggii.