Kraków: Trasa do Mistrzejowic częścią krakowskiego premetra

Kraków: Trasa do Mistrzejowic częścią krakowskiego premetra

REKLAMA

Zanim jeszcze zostanie oficjalnie wbita pierwsza łopata przy budowie krakowskiego premetra, jego pierwsze elementy będą już gotowe. Nowa linia tramwajowa do Mistrzejowic, której uruchomienie zaplanowano na 2025 rok, będzie mieć cztery wspólne przystanki z krakowskim premetrem – Rondo Młyńskie, Rondo Polsadu, Rondo Barei oraz Dobrego Pasterza. W przypadku Ronda Młyńskiego i Ronda Polsadu będą to przystanki podziemne. Długość wspólnego odcinka z premetrem to 1625 metrów.

Zbieżność dwóch inwestycji nie była początkowo planowana. Jak tłumaczy Paweł Motyka, zastępca dyrektora kontraktu z firmy Gulermak – koncepcja budowy premetra została zaprezentowana, gdy projekt budowy linii tramwajowej KST IV był już w zaawansowanym stadium i posiadał pierwsze uzgodnienia. Odcinek wspólny dla obu inwestycji został ponownie przeanalizowany, odpowiednio przeprojektowany tak aby dostosować do obsługi premetra, perony przedłużone o 65 metrów. Przeprojektowano szerokości wyjść z przystanków podziemnych, zaprojektowano dwie komory rozjazdowe po południowej i północnej stronie wspólnego odcinka. Rozjazdy po stronie południowej umożliwiają rozbudowę linii premetra w kierunku centrum, a po stronie północnej w kierunku ulicy Strzelców.

REKLAMA

Szacuje się, że miasto zaoszczędzi na wspólnym odcinku. Linia nowej trasy do Mistrzejowic zostanie skoordynowana z przebiegiem premetra na odcinku od Ronda Barei do Ronda Młyńskiego.

Trasa premetra przebiegać ma od Wzgórz Krzesławickich do Bronowic, przez Bieńczyce, Mistrzejowice, Prądnik Czerwony, Grzegórzki, Stare Miasto i Krowodrzę.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA