Remont mostu kolejowego nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim wszedł w najważniejszy etap. Specjalistyczny dźwig rozpoczął demontaż elementów stalowych przęseł. Prace wymagają zmian w ruchu pociągów. Obecną przeprawę zastąpi nowa konstrukcja zapewniając sprawne połączenia dalekobieżne m.in. Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz połączenia regionalne Łódź – Drzewica. Zadanie realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o wartości ok 15 mln zł ze środków budżetowych.
Z początkiem maja rozpoczęła się rozbiórka starej przeprawy. Zdemontowano pierwsze z trzech stalowych przęseł. Obok mostu przygotowano elementy nowej konstrukcji kratownicowej. Każde przęsło nowej przeprawy liczy około 55 metrów długości i waży 170 ton.
W kolejnym etapie wykonawca zaplanował wzmocnienie filarów i przyczółków. Następnie na podporach usadowiona zostanie nowa konstrukcja. Do najcięższych prac wykorzystywany jest specjalistyczny dźwig. Wykona on najbardziej skomplikowane prace związane z przeniesieniem oraz odpowiednim ułożeniem przęseł mostu. Ostatnim etapem remontu będzie ułożenie na nowym moście nowego toru i wywieszenie sieci trakcyjnej. Zakończenie prac zaplanowano w sierpniu br.



Zmiany w komunikacji na trasie Tomaszów Maz. – Opoczno i Tomaszów Maz. - Drzewica
W związku z demontażem obecnego mostu i posadowieniem nowej konstrukcji, w okresie od 5 maja do 10 czerwca obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi ŁKA na odcinkach Tomaszów Mazowiecki – Opoczno oraz Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Składy dalekobieżne jeżdżą trasą zmienioną przez Piotrków Trybunalski, Częstochowę, Koniecpol.


Lepsze przejazdy w centralnej Polsce
Inwestycja pozwoli na podniesienie na moście prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h (obecnie 100 km/h) i towarowych do 100 km/h (obecnie 80 km/h). Realizacja zadania zapewni sprawne i bezpieczniejsze przejazdy pociągów na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Radzice. Codziennie kursują tędy składy pasażerskie i towarowe. Nowy obiekt zapewni sprawne połączenia dalekobieżne m.in. Poznań – Kraków, Gdynia – Łódź – Kraków oraz regionalne Łódź – Drzewica.
Przeprawę nad Pilicą w Tomaszowie Mazowieckim stanowią dwa mosty. Jeden z nich na linii Łódź przez Tomaszów Maz. w stronę Opoczna i Skarżyska-Kamiennej (nr 25) został wyremontowany w 2015 roku. Obecnie budowana konstrukcja powstaje na równoległej linii z Tomaszowa Maz. w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej oraz Radomia (nr 22).
Źródło: PKP PLK










![Energia z Bałtyku coraz bliżej. Na morskiej farmie wiatrowej Baltic Power zainstalowano kluczowy komponent [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/163/35/685987_100x70.jpg)
![W woj. śląskim otwarto wielką, nowoczesną walcownię za ponad 830 mln zł [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/75/75/77387_100x70.jpg)
![Trwa modernizacja dworca kolejowego Łódź Kaliska [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/165/37/52133_100x70.jpg)

![[Radom] Park Handlowy "Wacyn" powstanie w Radomiu](https://investmap.pl/_i/image/107/107/2923_100x70.jpg)
![Pociągi powróciły na trasę Kraków-Bonarka – Bielsko-Biała [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/1/1/52481_100x70.jpg)
![Tarcza która wydrąży tunele kolejowe łączące stacje Łódź Fabryczną z Łódź Kaliską jest już w komorze startowej [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/76/76/51020_100x70.jpg)

![[Aglomeracja Wrocławska] Z Wrocławia dojedziemy pociągiem pod Ślężę. Jest umowa](https://investmap.pl/_i/image/131/3/28803_100x70.jpg)
![[Polska] 336 000 mkw. w ramach 14 centrów handlowych. Debiut 17 nowych marek](https://investmap.pl/_i/image/255/127/28927_100x70.jpg)
![Trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego w Łodzi [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/57/57/52025_100x70.jpg)
![Za kilka dni otwarta zostanie linia kolejowa nr 292 z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/75/75/52555_100x70.jpg)