Budowa pierwszego w Polsce tunelu aerodynamicznego coraz bliżej finiszu

Budowa pierwszego w Polsce tunelu aerodynamicznego coraz bliżej finiszu

Leszno
Artivia
Artivia
REKLAMA

Do końca stycznia przyszłego roku mają potrwać prace przy budowie profesjonalnego wertykalnego tunelu aerodynamicznego na terenie Centralnej Szkoły Szybowcowej w Lesznie. Z możliwości „latania” będą mogli korzystać zarówno skoczkowie spadochronowi, jak i amatorzy. Pierwsze symulacje i treningi odbędą się w marcu 2013 roku.


Budowa komercyjnej inwestycji, wartej 8 mln złotych, to inicjatywa spółki FreeFly Center, w którą zaangażowana jest leszczyńska Centralna Szkoła Szybowcowa. Wstępnie inwestor chciał postawić obiekt w Opolu, jednak tradycje lotnicze oraz dobra lokalizacja miasta przeważyły szalę na korzyść Leszna. Prace ruszyły pod koniec czerwca tego roku. Równolegle do wylewania fundamentów pod budynek, 2 października wmurowano kamień węgielny. Obiekt ma być gotowy do końca stycznia 2013 roku, następnie rozpoczną się testy technologiczne i rozruch tunelu.

 

- Obiekt powstaje przede wszystkim z myślą o skoczkach spadochronowych, którzy będą mogli skorzystać z tunelu w marcu przyszłego roku. Jednak swoich sił w powietrzu będą mogli spróbować również amatorzy mocnych wrażeń – mówi Michał Graczyk z działu marketingu i PR Centralnej Szkoły Szybowcowej w Lesznie.

 

REKLAMA

Trzyminutowa przyjemność unoszenia się w powietrzu dla osób początkujących to koszt rzędu 250 zł. Zainteresowani godzinnym lotem będą musieli liczyć się z kwotą 3999 zł. Z kolei profesjonalni skoczkowie spadochronowi za 10 minut przebywania w tunelu zapłacą 530 zł, a 60 minut – 2900 zł.

 

Pierwszy polski tunel aerodynamiczny będzie miał 4,5 metra średnicy i wentylatory o mocy 2 MW, które będą generowały strugi powietrza o prędkości do 300 km/h. W budynku na działce o powierzchni 3 tys. m kw. oprócz tunelu powstaną m.in. prysznice, gabinet odnowy biologicznej i restauracja. Na budowie profesjonalnego obiektu w Lesznie się nie skończy.

 

- Planujemy rozszerzyć infrastrukturę lotniska o utwardzony i oświetlony pas startowy oraz stację paliw dla samolotów. Ponadto chcemy zakupić nowy samolot do skoków spadochronowych – podkreśla Michał Graczyk.

 

Leszczyński obiekt będzie pierwszym tego typu w Polsce, ale nie jedynym. Trwają prace przy tunelu aerodynamicznym w Prądkach pod Bydgoszczą. Obecnie polscy spadochroniarze szkolą się i trenują w Pradze oraz Bottrop.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA