Lidl zamierza zakupić działkę w Opolu pod budowę kolejnego sklepu w tym mieście

Orzech

Polski oddział niemieckiej sieci sklepów Lidl planuje zakupić w Opolu działkę pod budowę kolejnego sklepu w tym mieście. Chodzi o nieruchomość położoną północno-wschodniej części Opola (Gosławice). Działka zamierza zakupić od Rank Progress S.A., notowanej na warszawskiej GPW.

Zarząd Rank Progress S.A. informuje, iż w dniu 8 lutego 2023 r. Emitent zawarł z LIDL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Jankowicach („Kupujący”) Umowę przyrzeczoną sprzedaży nieruchomości położonej w Opolu obręb Gosławice o łącznej powierzchni 1,2016 ha („Umowa”) za cenę netto 7.550.000 zł powiększoną o kwotę podatku VAT.

Zgodnie z umową, część ceny w kwocie 2 mln zł zostanie zatrzymana przez kupującego i wypłacona po ziszczeniu się warunków określonych w umowie.

LIDL aktualnie posiada cztery sklepy w Opolu: przy pl. Mikołaja Kopernika 16, L. Okulickiego 2, Krapkowickiej 12 i Kamieńskiego 1.

Rank Progress to spółka inwestycyjno-deweloperska z siedzibą w Legnicy, działająca na polskim rynku nieruchomości od 1997 roku. Firma specjalizuje się w przygotowaniu i realizacji projektów obejmujących pozyskiwanie atrakcyjnie zlokalizowanych gruntów, a następnie w ich zabudowie obiektami handlowymi z przeznaczeniem na wynajem lub sprzedaż. W planach spółki jest poszerzenie profilu działalności o projekty mieszkaniowe.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje około 12 000 sklepów tej sieci, a w Polsce ponad 800.

Lidl Polska od lat współpracuje z polskimi producentami, proponując konsumentom wyroby pochodzące zarówno od branżowych liderów, jak i mniejszych, lokalnych dostawców. Zawsze, gdy istnieje możliwość współpracy z krajowym dostawcą, sieć stawia na polskie produkty.