[Lublin] Kawalerka czy duży metraż – jakie mieszkania wybieramy?

Kajtman
Mały metraż w przystępnej cenie, a może wielopokojowe mieszkanie, w którym nawet większej rodzinie nie zabraknie przestrzeni? Odpowiedzi na to pytanie są różne i często zależą od zasobności portfela. Deweloperzy dobrze o tym wiedzą, dlatego w ich ofertach można znaleźć bogaty wybór metraży.
Nowe osiedla mieszkaniowe powstają praktycznie we wszystkich dzielnicach Lublina. Na kupujących czekają więc budynki w wielu różnych lokalizacjach i o różnorodnej stylistyce. Jednak nawet na tym możliwości wyboru się nie kończą.
Nasze inwestycje projektujemy tak, by w każdym budynku znalazł się pełen wachlarz mieszkań: od niewielkich, jednopokojowych, po duże lokale dla większych rodzin. Klientom dajemy więc szeroki wybór, a doskonałym przykładem na to jest budynek, który realizujemy obecnie przy ul. Strzeszewskiego. Można w nim znaleźć zarówno kawalerki, jak i mieszkania dwu, trzy, a nawet czteropokojowe – mówi Ewelina Szantyka, manager ds. sprzedaży w Grupie Napollo, która jest inwestorem osiedla Nowy Początek, zlokalizowanego w dzielnicy Ponikwoda.
Zdaniem ekspertów, takie podejście jest uzasadnione, bo na rynku utrzymuje się zapotrzebowanie na bardzo zróżnicowane lokale. – Wśród kupujących zawsze są zarówno osoby, które szukają małych mieszkań, jak i takie, które są zainteresowane większymi. Nie można więc określić, jakie metraże sprzedają się najlepiej. Można jednak wskazać, kto najczęściej zainteresowany jest określonymi mieszkaniami – mówi Marcin Rogowski z biura nieruchomości HomePlace w Lublinie.
Kawalerki zwykle kupują młode osoby, do 25 roku życia albo klienci, którzy mają zapas gotówki i chcą zainwestować w mieszkanie pod wynajem – wylicza Marcin Rogowski. – Druga grupa to osoby mniej więcej pomiędzy 25 a 35 rokiem życia, które potrzebują już większego, dwu lub trzypokojowego mieszkania, bo zakładają rodziny. Wreszcie jest też trzeci grupa, czyli klienci z bardziej zasobnym portfelem, którzy szukają mieszkań o wysokim standardzie i dużym metrażu, np. siedemdziesięcio lub osiemdziesięciometrowych.
Jednak nie tylko w kwestii metrażu, kupujący mają różnorodne potrzeby i preferencje. – O wyborze mieszkania decydują też często takie kwestie, jak wielkość balkonu lub dostęp do ogródka albo to, czy w mieszkaniu jest aneks, czy też odrębna kuchnia. Dobrze zaprojektowany budynek uwzględnia wszystkie te potrzeby – Ewelina Szantyka, manager ds. sprzedaży w Grupie Napollo.
Różnorodność oferty rzeczywiście wydaje się więc najlepszym sposobem na dotarcie do klienta. Zwłaszcza, że nawet jeśli na rynku pojawia się pewien trend, czy moda, to często trwa to dosyć krótko. Tymczasem sprzedaż mieszkań, również na najpopularniejszych osiedlach, to wielomiesięczny proces, rozpoczynający się już na etapie pierwszych prac budowlanych, a kończący się często dopiero po oddaniu gotowego budynku do użytkowania.