Polacy coraz częściej zadają sobie pytanie, co będzie lepszą inwestycją, dom czy mieszkanie? Westwing Home & Living przeprowadziła badania, w których zapytano Polaków o ich wymarzone cztery kąty. Większość z nich (60 proc.) zdecydowanie wskazała dom wolnostojący. 35 proc. z nas wybrałaby mieszkanie w locie, kamienicy czy apartamentowcu.
Dom w wielu kulturach ma znaczenie symboliczne, Dlatego nie powinno dziwić nas dążenie do posiadania własnych czterech ścian. Szczególnie posiadanie własnego domu daje nam poczucie niezależności, swobody i bezpieczeństwa. – Rosnący poziom życia, coraz wyższe wynagrodzenia pozwalają nam na spełnianie marzeń o własnym miejscu na ziemi. Kupując dom, angażujemy się w aranżację przestrzeni wewnątrz, jak i wokół niego, pielęgnujemy ją i grodzimy – budujemy twierdzę, która zapewnia nam swobodę i bezpieczeństwo – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor ds. Stylu Westwing Polska.
Nie wszyscy jednak mamy czas, chęci i potrzebę aranżowania wokół siebie przestrzeni. Nie wszyscy lubimy prace w ogrodzie, wolimy ten czas spędzać inaczej. Aż 35 proc. ankietowanych opowiedziało się za chęcią posiadania mieszkania. Jak zauważa Marta Suchodolska – Mieszkanie zaś daje poczucie anonimowości i większego bezpieczeństwa wśród sąsiadów. Jeśli jednak myślimy o zakupie mieszkania, wybieramy odpowiednią powierzchnię. W badaniu Westwing okazało się, że preferowaną wielkością mieszkania jest najczęściej powierzchnia od 100 do 150 mkw. mieszkania. Rzadziej decydujemy się na 80-100 m kw., bądź ciut większe (150-200). Ankietowani najrzadziej wskazywali metraż 60-80 mkw.
Urządzając wnętrza staramy się tak zaaranżować przestrzeń, by czuć się w niej wygodnie i dać upust swoich gustom. – Urządzanie domu czy mieszkania to w dzisiejszych czasach sama przyjemność. Oferty firm zajmujących się wyposażeniem wnętrz są bardzo zróżnicowane. Dostęp do znanych i pożądanych marek jest bardzo szeroki i daje nieskończone możliwości aranżacji – mówi Marta Suchodolska z Westwing Polska.
– Wnętrze naszego domu, coraz częściej ma odzwierciedla naszą osobowość. Aż 96 proc. naszych ankietowanych zadeklarowało, że urządzenie domu lub mieszkania, sprawia im przyjemność. Uczymy się stylu, trendów i rozpoznajemy nazwiska i prace projektantów światowej klasy – dodaje.
Mimo że wyniki sondażowe Westwing pokazują, że połowa Polaków (46 proc.) często kupuje wyposażenie pod wpływem impulsu, nie zdarza się jednak, że nabędą przedmiot nie pasujący do wystroju. Śmiałe decyzje zakupowe to wypadkowa zdobywanej wiedzy i poczucia estetyki Polaków, którzy coraz bardziej otwierają się na różnorodność i design.
Bardzo chętnie, bo aż 79 proc. ankietowanych zadeklarowało, że drobne produkty wyposażenia wnętrz i dekoracje kupują na prezent dla rodziny i przyjaciół. – Elementy dekoracyjne zawsze będą doskonałym prezentem, pod warunkiem, że znamy gust obdarowywanego: świece zapachowe, filiżanki, komplet pościeli, ozdobne poduszki, czy komplet kieliszków do wina są trafionym prezentem, który sprawi przyjemność bliskim – podpowiada Marta Suchodolska.