Z opublikowanego przez Ministerstwo Transportu załącznika nr 5 do programu budowy dróg na lata 2011-2015 wynika, że w tym roku zostanie ogłoszony przetarg tylko na jeden odcinek drogi S7 w województwie małopolskim. Jest to to 4,3 km wschodniej obwodnicy Krakowa od węzła Igołomska do węzła Christo Botewa.
Co z ważnym odcinkiem od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Igołomska w Krakowie? W styczniu tego roku Iwona Mikrut, rzecznik GDDKiA w Krakowie, informowała portal „rynekinfrastruktury.pl”, że ten odcinek drogi ekspresowej S7 znajduje się na liście priorytetów w latach 2014-2020. – Zgodnie z harmonogramem prac przygotowawczych (dokumentacja i badania archeologiczne), przewidywana jest jego realizacja w latach 2017-2020 – mówiła w styczniu rzeczniczka.
Potwierdzenie słów rzeczniczki krakowskiego oddziału GDDKiA znajdujemy w planach inwestycji drogowych na lata 2014-2020 z lutego 2013, jakie sporządziło Ministerstwo Transportu. Co prawda, zaznaczono, że poszczególne odcinki, na jakie podzielono tę trasę powstaną w latach 2018-2020, jednak znajdują się one na liście podstawowej inwestycji, które będą finansowane w ramach Wieloletnich Ram Finansowych 2014-2020. Nie wiadomo jednak, kiedy ruszą przetargi na te fragmenty S7.
Małopolska inwestycja ma być podzielona na trzy odcinki. Pierwszy będzie biec od granicy województwa świętokrzyskiego do Szczepanowic, kolejny od Szczepanowic do Widomy i ostatni od Widomy do ulicy Igołomskiej w Krakowie. Jak mówi Iwona Mikrut, szacunkowy całkowity koszt inwestycji łącznie z dokumentacją, wykupem gruntów, robotami budowlanymi i nadzorem wyniesie około 2,890 mld zł.