Na Dolnym Śląsku wzdłuż autostrad A4 i A8 trwa budowa Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem GDDKiA

Na Dolnym Śląsku wzdłuż autostrad A4 i A8 trwa budowa Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem

Orzech
Orzech
REKLAMA

Rozpoczął się montaż urządzeń z zakresu inteligentnych systemów transportowych (ITS) wzdłuż odcinków autostrad A4 i A8 w woj. dolnośląskim i opolskim. To kolejny etap prac związanych z realizacją projektu pn. Krajowy System Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T – etap I (KSZRD).

Miejscowe utrudnienia w ruchu

W związku z prowadzonymi pracami, w najbliższych tygodniach należy spodziewać się miejscowych utrudnień na A4 pomiędzy węzłem Wrocław Południe i granicą woj. dolnośląskiego i opolskiego, a także na Obwodnicy Autostradowej Wrocławia pomiędzy węzłami Kobierzyce i Pawłowice (Psie Pole). Utrudnienia będą polegały głównie na ograniczaniu pojedynczych pasów ruchu lub chwilowym zatrzymaniu ruchu drogowego na jednej lub obu jezdniach drogi. Tego typu prace będą realizowane głównie poza godzinami szczytów komunikacyjnych i nie powinny wprowadzać znacznych utrudnień w ruchu drogowym. Dzięki prowadzonym pracom, już w najbliższej przyszłości zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Będzie jeszcze bezpieczniej

REKLAMA

Montowane właśnie urządzenia ITS będą wpływać na zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników dróg. Urządzenia te, za pośrednictwem tablic zmiennej treści oraz komunikatów głosowych nadawanych w paśmie CB radia, będą informować o warunkach na drodze. Kierowcy otrzymają informacje o wypadkach i kolizjach, robotach drogowych, utrudnieniach, objazdach, czasach przejazdu czy też zajętości miejsc parkingowych na MOP-ach. Urządzenia przekażą też dane na temat warunków pogodowych, stanu nawierzchni i widoczności na drodze.

Krajowy System Zarządzania Ruchem będzie rozwiązaniem zapewniającym całkowitą automatyzację procesów zarządzania ruchem drogowym. System będzie posiadał zdolność rozpoznawania i informowania o sytuacjach wyjątkowych, takich jak np. pojazd poruszający się pod prąd czy obecność przeszkód na pasach ruchu.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu Łącząc Europę (ang. Connecting Europe Facility – CEF). Dofinansowanie wynosi 85 proc. kosztów kwalifikowalnych. KSZRD to obecnie największy projekt ITS tego typu realizowany w Europie.

Źródło: GDDKiA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA