Woolworth to niemiecka sieć dyskontów i domów towarowych, która od maja będzie obecna w Polsce. Pierwszy sklep pod szyldem Woolworth zostanie otwarty w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. Planuje na koniec 2023 r. otworzyć łącznie ok. 10 sklepów w Polsce.
Woolworth to sieć dyskontów i domów towarowych, która działa w obecnej postaci od 2010 roku. Obecnie liczy ponad 570 sklepów zlokalizowanych w niemieckich centrach miast i centrach handlowych. Ekspansja sieci niebawem obejmie także Polskę.
Pierwszy sklep pod szyldem Woolworth zostanie otwarty 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. Kolejne otwarcia sklepów zaplanowano na 12 maja, Poznań, Al. Solidarności 47 oraz 26 maja, Warszawa, ul. Połczyńska 4 (CH Fort Wola).
– Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo. Nie możemy się doczekać, aby zainspirować Polaków szerokim asortymentem, oferując bardzo dobre jakościowo produkty w uczciwych cenach, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji – mówi Radoslav Straka, dyrektor ds. sprzedaży w Woolworth Polska.
Zarządzający marką Woolworth w perspektywie średnioterminowej chcą w Europie stworzyć sieć 5 tys. domów i punktów handlowych. Na polski rynek ma przypaść znaczna część z tego ambitnego planu, czyli 1000 sklepów.
Woolworth szuka wolnych lokalizacji
Sieć Woolworth aktywnie poszukuje lokalizacji pod nowe sklepy w Polsce. Wymagania sieci :
- Nowe lub istniejące nieruchomości
- Lokalizacje w parkach i centrach handlowych, w często uczęszczanych strefach ruchu pieszych i w pobliżu miejsc handlowych w centrach miast (preferowane top lokalizacje), centra dzielnic
- Preferowane powierzchnie na parterze z prostokątnym rzutem poziomym
w przypadku powierzchni dwukondygnacyjnych, niezbędne schody ruchome wraz z windą
- Powierzchnia handlowa: 800-1200 mkw. (najlepiej na jednym poziomie)
- Powierzchnia dodatkowa: 100-200 mkw.
- Szerokość witryny frontowej minimum 15 metrów
- Strefa dostaw dla samochodów ciężarowych
- Możliwie jak największa ekspozycja sprzedaży zewnętrznej bezpośrednio przed lokalem
- Lokalizacja: dogodny dojazd, wystarczająca ilość miejsc parkingowych, połączenie z lokalnym transportem publicznym
Pomimo globalnego wzrostu cen, Woolworth gwarantuje szeroki wybór ok. 6 tys. artykułów w atrakcyjnym stosunku ceny do jakości. Asortyment obejmuje artykuły dekoracyjne, elektronikę, artykuły piśmiennicze, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki, artykuły kosmetyczne i drogeryjne, akcesoria, artykuły upominkowe, pasmanterię i wełnę, walizki, tekstylia domowe, akcesoria dla zwierząt oraz odzież dla całej rodziny. Często pochodzą one od mniejszych producentów, choć da się też natrafić na towary markowe. Jest jednak kategoria produktowa, która wyróżnia tę sieć na tle konkurencji (czyli np. Action, Pepco czy Tedi). W asortymencie Woolworth znajdują się m.in. produkty AGD i gospodarstwa domowego.
Sieć ta zdobyła uznanie wśród kupujących w Niemczech. Silna pozycja na wymagającym rynku niemieckim wynika też z tego, że Woolworth ma dobrze dopasowaną ofertę pod względem jakości i potrzeb klientów.
Woolworth posiada w swoim asortymencie ma różnorodne produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Od tekstyliów i odzieży dla całej rodziny, przez AGD i elektronikę użytkową, na produktach drogeryjnych i dekoracyjnych skończywszy. Wolumen produktowy wynosi w przypadku sieci średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep, co czyni ją liderem pod względem szerokości oferty.