Niespełna 84-metrowy biurowiec Ilmetu zostanie rozebrany. W jego miejscu powstanie 188-metrowy wieżowiec Warsaw Oneźródło: https://www.designboom.com/architecture/schmidt-hammer-lassen-architects-office-tower-warsaw/

Niespełna 84-metrowy biurowiec Ilmetu zostanie rozebrany. W jego miejscu powstanie 188-metrowy wieżowiec Warsaw One

Orzech
Orzech
REKLAMA
Za kilkanaście miesięcy ma ruszyć rozbiórka jednego z bardziej charakterystcznych wieżowców wybudowanych w Warszawie w ostatnich latach. Chodzi o biurowiec Ilmetu przy skrzyżowaniu al. Jana Pawła II 15 i ul. Pańskiej 53, który powstał w 1997 roku. Jego obecny właściciel - Skanska od wielu lat planuje jego wyburzenie i postawienie w tym miejscu znacznie wyższego obiektu. Prace rozbiórkowe mają rozpocząć się za kilkanaście miesięcy.
Biurowiec Ilmetu ma 84 metry wysokości strukturalnej (103 m  architektonicznej), 22 kondygnacje nadziemne i trzy podziemne.  Powierzchnia całkowita tego budynku wynosi 32 500 mkw., z czego biurowa to 16 499 mkw., a handlowo-usługowa 2648 mkw. Kubatura tego wieżowca wynosi 114 172 m3. W parkingu podziemnym znajdują się 212 miejsca postojowe. Ilmet wyposażony jest także w 8 wind.

Budynek jest w dobrym stanie ale właściciel obiektu, firma Skanska zamierza lepiej wykorzystać potencjał działki na której stoi ten 84-metrowy wieżowiec. Dlatego też deweloper zdecydował się na wyburzenie tego obiektu i budowę w jego miejscu nowego, znacznie wyższego budynku. Na działce po wyburzonym biurowcu Ilmetu ma powstać 188-metrowej wysokości wieżowiec o nazwie Warsaw One.

Prace wyburzeniowe wewnątrz budynku Ilmetu zostały rozpoczęte w lipcu 2021 roku. Polegają na demontażu całej infrastruktury tego wieżowca. Z zewnątrz zdemontowano także charakterystyczną gwiazdę - symbol marki Mercedes.



Aktualnie trwają prace nad harmonogramem kolejnych wyburzeń, w tym zewnętrznych. Skanska planuje ich rozpoczęcie prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Budynek będzie znikał z powierzchni ziemi stopniowo.






W miejscu Ilmetu Skanska chce wybudować 188-metrowej wysokości wieżowiec Warsaw One. Nie ujawnia jednak szczegółów tego projektu. Wiadomo tylko, że nad jego projektem pracuje renomowana duńska pracownia architektoniczna Schmidt Hammer Lassen. Kilkanaście lat temu zaprezentowano nawet pierwsze wizualizacje Warsaw One.





Przedstawiciele Skanska podkreślają jednak, że aktualnie projekt Warsaw One jest dostosowywany do współczesnych wymagań jakie muszą spełniać wysokiej klasy biurowce i dlatego niewykluczone jest, że ostateczny projekt tego wieżowca będzie się nieco różnił od tej koncepcji i wizualizacji zaprezentowanych wcześniej przez dewelopera.






Projekt pracowni architektonicznej Schmidt Hammer Lassen zakładał, że nowy biurowiec Warsaw One składał się będzie z trzech brył, z których najwyższa miała mieć całkowitą wysokość 188 metrów, a sam wieżowiec miałby zaoferować 60 000 mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej, 45 kondygnacji nadziemnych i 5 podziemnych.

Skanska całkiem niedawno ukończyła budowę pierwszego wieżowca w Warszawie 140-metrowej wieży Generation Park przy rondzie Daszyńskiego
REKLAMA
Skanska
Skanska
Wizualizacje: Schmidt Hammer Lassen
Zdjęcia: Jakub Zazula

Komentarze (6)

Napisz komentarz
Ireneusz K.(gość)
@
Margot.ka
(gość)
Pandemia od 2. lat, ludzie pracują zdalnie, bezrobocie, inflacja a biurowców buduje się więcej niż domów mieszkalnych. Kim zapełniają te biurowce sięgające nieba???
Apartamentami o powierzchni 18m2...
Tim Sebastian(gość)
To już nie Warszawa, bo Warszawa to europejska stolica, która liczy 700 lat.  Takie wieżowce to Hong Kong i Taiwan. To gorzej niż Białoruś. To daleki Wschód. Skandal. A Paryż ma Ja Defance !!!
Margot.ka(gość)
@
HeHe
(gość)
W obecnych czasach panuje przekonanie, że auto elektryczne jest ekologiczne co jest bzdurą taką samą jak obecne OZE
Ile węgla trzeba dowalić do pieca, żeby auto elektryczne pojechało. To ci dopiero ekologia, Mateuszu Morawiecki...
Margot.ka(gość)
Pandemia od 2. lat, ludzie pracują zdalnie, bezrobocie, inflacja a biurowców buduje się więcej niż domów mieszkalnych. Kim zapełniają te biurowce sięgające nieba???
HeHe(gość)
@
AdaM
(gość)
W obecnych czasach ekologicznych uważam to za nierozsądne i marnotrawne ale jak widać bogaty może więcej
W obecnych czasach panuje przekonanie, że auto elektryczne jest ekologiczne co jest bzdurą taką samą jak obecne OZE
AdaM(gość)
W obecnych czasach ekologicznych uważam to za nierozsądne i marnotrawne ale jak widać bogaty może więcej
REKLAMA