OT Logistics rozważa realizację nowej, wielkiej inwestycji w porcie w ŚwinoujściuFot. otport.swinoujscie.pl

OT Logistics rozważa realizację nowej, wielkiej inwestycji w porcie w Świnoujściu

Orzech
Orzech
REKLAMA

Grupa OT Logistics, notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych rozważa realizację nowej, wielkiej inwestycji na terenie portu w Świnoujściu.

Spółka planuje budowę terminala przeładunkowego i magazynowego produktów ciekłych na terenie portu morskiego, należącego do spółki zależnej OT Port Świnoujście (OTPŚ). W celu realizacji tej inwestycji, firma postanowiła rozpocząć proces związany z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych, które mogą być wymagane dla realizacji tego projektu. Planowana lokalizacja nowego terminala, to nabrzeże Górników w porcie w Świnoujściu.

– "Realizacja rozważanego projektu byłaby zgodna ze Strategią Grupy OT Logistics w perspektywie do 2026 r. […], która przewiduje uzyskanie statusu uniwersalnego operatora logistycznego i dywersyfikację realizowanych usług" – czytamy w komunikacie OT Logistics.

Po dotychczas przeprowadzonych wstępnych analizach, OT Logistics widzi zapotrzebowanie rynkowe na projektowany terminal przeładunkowo-magazynowy. Wynika z deficytu paliw płynnych oraz pojemności magazynowych na polskim rynku, co skutkuje szybkim wzrostem importu paliw w ostatnich latach. Zapotrzebowanie na możliwości składowe dotyczą również innych ładunków płynnych.

Jak może zostać sfinansowana inwestycja?

Spółka analizuje również sposób sfinansowania tej inwestycji. Może się ono opierać na finansowaniu kapitałowym (poprzez emisję akcji/udziałów na poziomie spółki OTPŚ lub spółki celowej), finansowaniu dłużnym lub połączeniu obu powyższych sposobów finansowania.

– "Obecnie rodzaj oraz struktura pozyskania finansowania nie jest przesądzona, ale spółka nie przewiduje na ten moment emisji akcji spółki w celu sfinansowania projektu" – podkreślono w komunikacie.

Na obecnym etapie, spółka nie podaje jeszcze więcej szczegółów ewentualnej inwestycji w Świnoujściu.

REKLAMA

Kolejny projekt w Polsce, który niepokoi Niemców

To kolejny projekt inwestycyjny w Polsce, który mocno niepokoi naszych zachodnich sąsiadów. Inwestycje w Świnoujściu wywołują zaniepokojenie w Niemczech. Przedstawiciele niemieckich portów wyrażają obawy dotyczące potencjalnego spadku konkurencyjności ich obiektów. Karsten Lentz, szef firmy przeładunkowej Euroports w Rostocku, zwrócił uwagę na różnice w standardach środowiskowych między Polską a Niemcami, sugerując, że polscy inwestorzy mogą mniej rygorystycznie podchodzić do kwestii ekologicznych podczas rozbudowy.

O inwestorze:

OT Logistics S.A. wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym i najbardziej wszechstronnym operatorem portowym w Polsce i jednym z największych w basenie Morza Bałtyckiego. Od ponad 70 lat świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne.

Grupa Kapitałowa OT Logistics specjalizuje się w przeładunkach portowych oraz usługach spedycyjnych. Swoją działalność koncentruje przede wszystkim na obsłudze klientów z obszaru Europy Środkowej i Wschodniej w zakresie przeładunków w portach morskich oraz szeroko rozumianej spedycji towarów, transportowanych, głównie drogą morską, ale także lądową.

W skład Grupy OT Logistics wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia z dedykowanym terminalem ro-ro w Polsce. Grupa OT Logistics jest właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo oraz spółki Kolej Bałtycka świadczącej usługi manewrowe i transportu kolejowego. W skład Grupy wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.

Fot. otport.swinoujscie.pl
Fot. otport.swinoujscie.pl

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA