Mitiska REIM, wiodący w Europie inwestor nieruchomości typu convenience, ogłosił 10 kwietnia podpisanie umowy sprzedaży działki firmie Momentum Leisure. Teren ma powierzchnię 6,7 ha, a nowy inwestor przeznaczy go pod budowę parku rozrywki i parku wodnego w bezpośrednim sąsiedztwie Centrum Handlowego Europa Centralna.
Kolejne wielkie centrum handlowe w Polsce zmienia właściciela. Belgijski fundusz Mitiska REIM kupił największy kompleks tego typu w Gliwicach – Europa Centralna. Obiekt o powierzchni najmu 67 tys. mkw. jest strategicznie zlokalizowany na skrzyżowaniu dwóch autostrad A1 i A4, na nieruchomości o powierzchni 27 ha. Europa Centralna, to jedno z największych centrów handlowych w województwie śląskim.
Sklep z odzieżą i obuwiem marki Bytom otwarty zostanie w galerii handlowej Europa Centralna na powierzchni ponad 150 mkw.
– Salon Bytom stanowi doskonałe uzupełnienie naszej męskiej oferty modowej, m.in. sklepów Lavard oraz Dastan. Dzięki marce BYTOM, w Europie Centralnej będzie można nabyć najwyższej klasy produkty odzieżowe i obuwnicze kolejnego znanego i lubianego producenta – mówi Monika Magner, dyrektor centrum.
LELLEK Group - sieć salonów i serwisów motoryzacyjnych, reprezentująca marki Volkswagen, Škoda SEAT, Audi oraz Porsche, uruchomiła w Europie Centralnej aktywną ekspozycję.
Portfolio Europy Centralnej powiększyło się o kolejny brand modowy. 11 kwietnia otwarty został tam sklep Top Secret.
Sklep znajduje się w części galeryjnej i zajmuje powierzchnię ok. 380 mkw. W nowo otwartym sklepie firmowym dostępne są także brandy takie jak: Troll, Drywash oraz Adesso Fashion.
Europa Centralna wkracza z impetem w 2015 rok. W ciągu niespełna trzech miesięcy oferta handlowa centrum poszerzyła się o kolejne nowe marki: w marcu pierwsi klienci odwiedzili stoisko Paese Cosmetics oraz sushi bar Ryokan Sushi.
Helical Poland, właściciel inwestycji handlowej Europa Centralna, kontynuuje proces komercjalizacji obiektu. Jak dowiedział się Propertynews.pl, obecnie projekt wynajęty jest w 97 proc. Z kolei sąsiadujący z budynkiem park handlowy posiada najemców na 80 proc. powierzchni.
Jak informują przedstawiciele inwestora, projekt ogólnie wynajęty jest w 90 proc.
Obecne plany związane z komercjalizacją głównego budynku zakładają poszerzenie oferty modowej galerii.
Jest plan rozbudowy galerii Europa Centralna w Gliwicach
Gliwicka Galeria Europa Centralna jeszcze się powiększy. - Planujemy rozbudować obiekt o kolejne 15 tys. mkw. - zapowiedziała Dorota Beltrani, Leasing & Asset Manager, Helical Poland, podczas konferencji Property Forum w Katowicach.
W Europie Centralnej miało miejsce otwarcie salonu Lavard. Lokal zajmuje powierzchnię ponad 80 mkw. i znajduje się w części galeryjnej centrum. Jest to znana polska marka odzieżowa przeznaczona dla mężczyzn.
Klientami marki Lavard, obecnej na Polskim rynku od 1975, są mężczyźni w każdym wieku.
- W Lavard dbamy o każdy, nawet najmniejszy szczegół.
Polska marka By o la la…! postawiła na Europę Centralną. Umowa najmu podpisana została na lokal o powierzchni ponad 100 mkw. w części galeryjnej centrum. Jest to kolejny brand odzieżowy, obok Fullah Sugah i Nuna Lie, który w ciągu ostatnich kilku miesięcy dołączył do grona najemców centrum.
- Ubrania By o la la...! tworzone są z pasją i dla kobiet z pasją - mówi Bożena Persa, właścicielka salonu.
Europa Centralna notuje znaczący wzrost odwiedzalności
Frekwencja w centrum handlowym Europa Centralna w 2014 r. wzrosła o średnio 35 proc. każdego miesiąca w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, sięgając nawet 70 proc. w weekendy w ostatnim kwartale br. Rosną także obroty najemców - średnie miesięczne wzrosty wynoszą od 30 proc. do 40 proc. w stosunku do danego miesiąca w ubiegłym roku.
Sieć salonów meblowych Vinotti podpisała umowę najmu powierzchni handlowej w CH Europa Centralna w Gliwicach.
Vinotti ma 23 salony w Polsce. W lokalu o powierzchni 800 mkw., zlokalizowanym w parku handlowym Europa Centralna, będzie można kupić meble i art. dekoracyjne. W parku handlowym mieszczą się już takie sklepy, jak Castorama, Jula, Jysk, Meble Dobrodzień i Kalwaria, Bel-Pol, AMT Studio, Almira DesignStudio, a w galerii handlowej - Home&You.
Spółka EC Property Management, zarządca Centrum Handlowego Europa Centralna zaplanowała rozbudowę galerii oraz budowę biznes parku wraz z infrastrukturą hotelową. Na doradcę i wyłącznego agenta odpowiedzialnego za wynajem powierzchni handlowych mieszczących się w projekcie odpowiedzialna jest firma BNP Paribas Real Estate.
Trwają prace aranżacyjne w kilku dużych lokalach w Europie Centralnej. Firmy: Weltom, Wilkosz Studio, Nuna Lie i Almira Design Studio przygotowują się do przyjęcia pierwszych klientów.
Europa Centralna osiągnęła poziom 95 proc. skomercjalizowania
Centrum Handlowe Europa Centralna świętuje swoje pierwsze urodziny w marcu. Powierzchnię handlową podzielono na park handlowy i galerię, a proces wynajmu jest niemal w całości zakończony.
Wrocławska agencja marketingowa Mind Progress Group będzie kompleksowo obsługiwała w 2014 roku Europę Centralną, jedno z największych centrów handlowych w Polsce.
[quote:1lifco1u] Marka Angry Birds w CH Europa Centralna
11. grudnia w CH Europa Centralna w Gliwicach otworzył się pierwszy w Polsce sklep dla dzieci marki LILO. Zajmuje 160 mkw.
Spółka Avante, właściciel marki LILO, ma wyłączność na wykorzystanie marki Angry Birds w Europie Środkowo-Wschodniej na artykułach tekstylnych; jest także jednym z dystrybutorów produktów Disney'a, Warner Bros, Animal Planet, Pets Rock oraz iStyle w Polsce. [/quote:1lifco1u]
Niebawem w Centrum Handlowym Europa Centralna w Gliwicach otworzy się pierwszy w Polsce sklep włoskiej marki odzieżowej Nuna Lie. Zgodnie z podpisaną właśnie umową najmu lokal zajmie ponad 70 mkw. w galerii handlowej.
Oprócz stałego punkt sprzedaży o powierzchni 65 mkw. zlokalizowanego w części restauracyjnej na I piętrze galerii handlowej Europy Centralnej, firma New York Hot Dogs uruchomi również wózek z posiłkami na pasażu Centrum.