Pierwsze prace przy budowie nowego przystanku Radom Wschodni Fot. Andrzej Szymczyk / PKP PLK S.A.

Pierwsze prace przy budowie nowego przystanku Radom Wschodni

ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
REKLAMA

Rozpoczęły się przygotowania do budowy peronu, który powstanie pod miejskim wiaduktem drogowym w ciągu ul. Żeromskiego i Lubelskiej w Radomiu. Usunięto kolizje, by w kolejnych etapach przystąpić do budowy obiektu. Między torami powstały filary, na których mocowana jest konstrukcja nowego wiaduktu. Przystanek Radom Wschodni ułatwi dojazdy do pracy, szkoły i na lotnisko. Inwestycja o wartości 39 mln zł jest finansowana ze środków budżetowych.

Przystanek Radom Wschodni powstanie pod nowym wiaduktem drogowym w ciągu ul. Żeromskiego i Lubelskiej. Między torami linii kolejowej Warszawa – Radom (lk8) wybudowany został już nowy filar, do którego mocowana jest konstrukcja drogowej przeprawy. Równolegle do prac miasta, wykonawca przystanku Radom Wschodni rozpoczął przygotowania do budowy nowego peronu. Zbudowano tymczasowy przejazd niezbędny do wjazdu specjalistycznych maszyn. Usuwane są kolizje. Kolejno w czerwcu – gdy powstanie pierwsze przęsło wiaduktu – zaplanowano budowę odwodnienia peronu, fundamentów oraz ścian peronowych.

Na przystanku Radom Wschodni przewidziano peron wyspowy dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz pasażerów z ciężkimi bagażami, korzystających z lotniska. Dostęp z peronu na wiadukt drogowy będzie możliwy zarówno poprzez schody stałe, ruchome, jak również windy.

Nowy obiekt dla wygody pasażerów będzie wyposażony w wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Poruszanie się ułatwią czytelne oznakowania, elektroniczne wyświetlacze i gabloty z rozkładem jazdy, tablice informacyjne. Przy wejściach do peronów ustawione zostaną stojaki na rowery. Będzie LED-owe oświetlenie, nagłośnienie i monitoring. Dla osób niewidomych i niedowidzących zaplanowano ścieżki naprowadzające na powierzchni peronu.

Planowane zakończenie budowy peronu przy wiadukcie ul. Żeromskiego w Radomiu realizowanej w ramach projektu „Poprawa Bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej w Radomiu" to II kwartał 2025 r.

REKLAMA
Fot. Andrzej Szymczyk / PKP PLK S.A.
Fot. Andrzej Szymczyk / PKP PLK S.A.
Fot. Andrzej Szymczyk / PKP PLK S.A.
Fot. Andrzej Szymczyk / PKP PLK S.A.
Fot. Andrzej Szymczyk / PKP PLK S.A.
Fot. Andrzej Szymczyk / PKP PLK S.A.

Źródło: PKP PLK S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA