Spółka kolejowa PKP PLK podpisała z wykonawcami umowę na zaprojektowanie i wyremontowanie stacji Rzeszów Główny. Koszt inwestycji to 205 mln zł.
W zeszłym tygodniu spółka PKP PLK podpisała umowę z konsorcjum czterech firm: Infrakol, Intop Warszawa, Track Tec Construction i Inżynieria Rzeszów. Zajmą się zaprojektowaniem i wykonaniem stacji Rzeszów Główny. Wartość inwestycji wynosi 205 mln zł netto.
W zeszłym tygodniu spółka PKP PLK podpisała umowę z konsorcjum czterech firm: Infrakol, Intop Warszawa, Track Tec Construction i Inżynieria Rzeszów. Zajmą się zaprojektowaniem i wykonaniem stacji Rzeszów Główny. Wartość inwestycji wynosi 205 mln zł netto.
W pierwszej kolejności ruszą prace na stacji Rzeszów Główny, wykonawca na początek zajmie się rozbiórką torów.
W kolejnym etapie wykonawcy rozpoczną prace przy budowie nowego przystanku kolejowego Rzeszów Zachodni w okolicy al. Wyzwolenia wraz z przebudową wiaduktu nad ulicą Batorego – tam prace ruszą za dwa lata.
REKLAMA
Rzeszów Główny
Po przebudowie stacja zyska wyższe perony z nową nawierzchnią, wiaty nad każdym z trzech peronów, nowe oświetlenie, system informacji dla pasażerów oraz oświetlenie. Na każdym z trzech peronów zostaną wybudowane windy oraz schody ruchome. Zabytkowa kładka nad torami zostanie podzielona na dwie części i przeniesiona, zastąpi ją podziemny tunel z przebiciem do ulicy Kochanowskiego. Dobra wiadomość dla mieszkańców osiedla 1000-lecia jest taka, że kładka pozostanie na miejscu do czasu ukończenia prac nad tunelem. Na czas przebudowy dworca Rzeszów Główny PKP PLK wprowadzi komunikację zastępczą.
Po przebudowie stacja zyska wyższe perony z nową nawierzchnią, wiaty nad każdym z trzech peronów, nowe oświetlenie, system informacji dla pasażerów oraz oświetlenie. Na każdym z trzech peronów zostaną wybudowane windy oraz schody ruchome. Zabytkowa kładka nad torami zostanie podzielona na dwie części i przeniesiona, zastąpi ją podziemny tunel z przebiciem do ulicy Kochanowskiego. Dobra wiadomość dla mieszkańców osiedla 1000-lecia jest taka, że kładka pozostanie na miejscu do czasu ukończenia prac nad tunelem. Na czas przebudowy dworca Rzeszów Główny PKP PLK wprowadzi komunikację zastępczą.
Rzeszów Zachodni
Kolejną ważną częścią tej inwestycji będzie budowa nowego przystanku Rzeszów Zachodni w rejonie wiaduktu nad al. Wyzwolenia. Przystanek zostanie wyposażony w wiaty, ławki, nowy system informacji pasażerskiej, stojaki na rowery. W czasie przebudowy dworca Rzeszów Zachodni spółka PKP S.A. wyremontuje budynek, z kolei miasto wybuduje podziemny parking.
Kolejną ważną częścią tej inwestycji będzie budowa nowego przystanku Rzeszów Zachodni w rejonie wiaduktu nad al. Wyzwolenia. Przystanek zostanie wyposażony w wiaty, ławki, nowy system informacji pasażerskiej, stojaki na rowery. W czasie przebudowy dworca Rzeszów Zachodni spółka PKP S.A. wyremontuje budynek, z kolei miasto wybuduje podziemny parking.
Przebudowa stacji Rzeszów Główny zostanie przeprowadzona w ramach Krajowego Programu Kolejowego "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych". Całkowity koszt programu to aż 67 mld zł, z czego 40 mld zł pochodzi z unijnego dofinansowania.