Skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie prędkości pociągów i ułatwienie dostępu do kolei – takie będą efekty prac utrzymaniowych, które PKP PLK S.A. zaplanowały w tym roku na linii kolejowej nr 94, łączącej Kraków ze Skawiną i Oświęcimiem. Zadania za ponad 30 mln zł umożliwią dalszy rozwój kolei aglomeracyjnej wokół stolicy Małopolski.
Do końca listopada PKP PLK S.A. wyremontuje most kolejowy nad Skawą, pomiędzy Zatorem a Spytkowicami. Dzięki naprawie stalowej konstrukcji znikną ograniczenia prędkości w tym miejscu, a pociągi będą mogły pokonywać przeprawę z prędkością do 100 km/h. To największe z wielu zadań, które Polskie Linie Kolejowe zrealizują w najbliższych miesiącach przy linii kolejowej nr 94.
PKP PLK S.A. kończy oczyszczanie i stabilizację nawierzchni torów na odcinku Kraków Bonarka – Kraków Opatkowice. Do końca lipca potrwają podobne prace pomiędzy Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą. Działania specjalistycznych, ciężkich maszyn torowych pozwolą na utrzymanie parametrów linii kolejowej, poprawę komfortu przejazdu i bezpieczeństwa ruchu pociągów.
Duże zmiany czekają również podróżnych na przystankach w Zelczynie i Wielkich Drogach. W obu tych miejscowościach zaplanowano modernizację peronów, która ułatwi dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się i poprawi wygodę korzystania z przystanków.
– Dojazd pociągiem do Krakowa od strony Oświęcimia, Skawiny i Spytkowic cieszy się coraz większą popularnością wśród mieszkańców regionu. Chcemy, by podróżni mogli korzystać z wygodnej infrastruktury, a czasy przejazdu były coraz lepsze – mówi Andrzej Lipski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Polskie Linie Kolejowe kontynuują inwestycje w komfort podróży na szlaku łączącym Kraków ze Skawiną i Oświęcimiem. W poprzednich latach wyremontowano perony na przystankach Spytkowice Kępki, Brzeźnica i Półwieś. Nowe przystanki powstały w Zatorze, Skawinie i Krakowie.
W sumie w latach 2019 – 2024 PLK SA przeznaczyły ok. 400 mln zł ze środków budżetowych na poprawę warunków podróży na linii kolejowej 94.

Źródło: PKP PLK S.A.


![Koleje Dolnośląskie kupią kolejne 10 pociągów Elf2 od PESA Bydgoszcz [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/63/63/77631_100x70.jpg)
![Rusza budowa TAT na Swojczyce. Inwestycja oznacza duże zmiany w ruchu [WIZUALIZACJE+MAPA]](https://investmap.pl/_i/gallery/205/77/655821_100x70.jpg)
![Piętrowe pociągi dla PKP Intercity zostaną wyprodukowane w Polsce! [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/58/58/77626_100x70.jpg)
![Holcim Polska: Cementownia Małogoszcz po modernizacji to najnowocześniejszy tego typu obiekt w Europie [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/57/57/77625_100x70.jpg)
![Co słychać na rynku powierzchni magazynowo-przemysłowych w Polsce? [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/55/55/77623_100x70.jpg)

![NOVOMATIC Technologies Poland inwestuje pod Krakowem [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/54/54/77622_100x70.jpg)


![Jaka przyszłość czeka znane, kultowe centrum handlowe Manhattan w Gdańsku? [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/127/127/686719_100x70.jpg)
![Pociągi powróciły na trasę Kraków-Bonarka – Bielsko-Biała [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/1/1/52481_100x70.jpg)
![Trwa budowa kolejowej linii średnicowej w centrum Krakowa [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/206/78/52174_100x70.jpg)
![W Krakowie trwa budowa estakady kolejowej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/195/67/51651_100x70.jpeg)




![Podróżni korzystają już z nowych przystanków kolejowych w Krakowie i Skawinie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/248/120/51960_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji Kraków Płaszów [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/115/115/51571_100x70.jpeg)
