W Warszawie od poniedziałku 9 stycznia pociągi znów pojadą dwoma torami podmiejskiej linii średnicowej. Wykonano ważny etap budowy połączenia pomiędzy podmiejską i dalekobieżną linią średnicową. Prace realizowane są w zakresie przebudowy Warszawy Zachodniej. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie za ok. 2 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych POIiŚ.
Na warszawskiej średnicy podmiejskiej od 9 stycznia ruch pociągów będzie znów prowadzony po dwóch torach. Będą dogodniejsze podróże na ważnym odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia. W stosunku do obecnej liczby pociągów będzie o ok. 300 połączeń więcej.
Prace na warszawskiej średnicy rozpoczęły się 19 grudnia i wymagały strefy bezpieczeństwa. Ruch pociągów utrzymano na jednym z dwóch torów linii podmiejskiej. Organizacja przewozów i rozkład jazdy pociągów były uzgadniane z przewoźnikami.
Czasowe zamknięcie toru wykorzystano na intensywne prace. Obok przystanku Warszawa Ochota przy nasypie linii średnicowej wykonawca zabudował specjalne ściany szczelne typu „larsen”. Takie działanie pozwala na kontynuację budowy nowego łącznika. Tor połączy linię dalekobieżną z podmiejską linią średnicową. Takie rozwiązanie usprawni planowanie i ruch pociągów podczas robót na stacji Warszawa Zachodnia.
Warszawa Zachodnia zmienia się
Modernizacja stacji zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.
Źródło: PLP PLK













![Energia z Bałtyku coraz bliżej. Na morskiej farmie wiatrowej Baltic Power zainstalowano kluczowy komponent [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/163/35/685987_100x70.jpg)
![W woj. śląskim otwarto wielką, nowoczesną walcownię za ponad 830 mln zł [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/75/75/77387_100x70.jpg)
![We Wrocławiu trwa budowa nowego, wielkiego osiedla z 1500 mieszkań [FILM+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/251/123/662779_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji kolejowej Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/63/63/51775_100x70.jpeg)
![Trwają prace przy przebudowie stacji kolejowej Warszawa Zachodnia [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/113/113/51825_100x70.jpeg)
![Trwa przebudowa stacji kolejowej Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/2/2/51714_100x70.jpeg)
![W Krakowie powstaje estakada Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/98/98/52322_100x70.jpg)
![Stacja Warszawa Główna niemal gotowa [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/226/98/51426_100x70.jpg)
![[Wrocław] Modernizacja mostu kolejowego na Osobowicach: zdejmują 200-tonowe przęsło](https://investmap.pl/_i/image/7/7/775_100x70.jpg)
![Zakończył się kolejny etap budowy przystanku kolejowego Wrocław Szczepin [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/44/44/51500_100x70.jpeg)
![Nowy wiadukt nad torami zapewni sprawniejsze przewozy do Portu Gdańsk [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/189/61/51645_100x70.jpg)
![Warszawa Zachodnia – w grudniu wsiądziemy do pociągów z nowego peronu [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/60/60/52540_100x70.jpg)
![W centrum Krakowa trwa budowa estakady Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/211/83/52691_100x70.jpg)