Międzynarodowa trasa kolejowa E30 zwiększy możliwości podróży w regionie i w połączeniach dalekobieżnych. Linia o współczesnym, europejskim standardzie wpisuje się w zabytkowe otoczenie stolicy Małopolski.
Nowoczesne estakady, mosty i wiadukty łączą się z historią kolei. Pociągi pojadą m.in. po nowej konstrukcji wiaduktu na ul. Grzegórzeckiej, która zachowa oryginalny wygląd. Inwestycja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków unijnych, w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".
![fot. Damian Daraż](https://investmap.pl/_i/gallery/134/6/536454_1200x.jpg)
fot. Damian Daraż
![fot. Damian Daraż](https://investmap.pl/_i/gallery/127/127/536447_1200x.jpg)
fot. Damian Daraż
![fot. Damian Daraż](https://investmap.pl/_i/gallery/128/0/536448_1200x.jpg)
fot. Damian Daraż
Dzięki inwestycji zapewniony będzie sprawny przejazd pociągów odcinkiem międzynarodowej trasy E30, łączącej m.in. Przemyśl – Kraków – Wrocław – Zgorzelec. Pociągi przez centrum Krakowa pojadą do 100 km/h. Nowy przystanek Kraków Grzegórzki zwiększy dostęp do kolei. Rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego pozwoli zwiększyć i uatrakcyjnić ofertę kolejowych podróży.
![fot. Damian Daraż](https://investmap.pl/_i/gallery/133/5/536453_1200x.jpg)
fot. Damian Daraż
REKLAMA
![fot. Damian Daraż](https://investmap.pl/_i/gallery/129/1/536449_1200x.jpg)
fot. Damian Daraż
![fot. Damian Daraż](https://investmap.pl/_i/gallery/130/2/536450_1200x.jpg)
fot. Damian Daraż
W centrum Krakowa powstają dodatkowe tory kolejowe. By znaleźć dla nich miejsce usunięto nasyp, w jego miejscu budowane są estakady oraz powiększane wiadukty. Projekt "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" to inwestycja za przeszło 1 mld zł. Współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę."
![fot. Damian Daraż](https://investmap.pl/_i/gallery/131/3/536451_1200x.jpg)
fot. Damian Daraż
![fot. Damian Daraż](https://investmap.pl/_i/gallery/132/4/536452_1200x.jpg)
fot. Damian Daraż
Źródło: PKP PLK S.A.
Zdjęcia: Damian Daraż