W centrum stolicy Małopolski trwa budowa estakady Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej fot. Damian Daraż

W centrum stolicy Małopolski trwa budowa estakady Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej

ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
REKLAMA
Międzynarodowa trasa kolejowa E30 zwiększy możliwości podróży w regionie i w połączeniach dalekobieżnych. Linia o współczesnym, europejskim standardzie wpisuje się w zabytkowe otoczenie stolicy Małopolski. 
Nowoczesne estakady, mosty i wiadukty łączą się z historią kolei. Pociągi pojadą m.in. po nowej konstrukcji wiaduktu na ul. Grzegórzeckiej, która zachowa oryginalny wygląd. Inwestycja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków unijnych, w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
Dzięki inwestycji zapewniony będzie sprawny przejazd pociągów odcinkiem międzynarodowej trasy E30, łączącej m.in. Przemyśl – Kraków – Wrocław – Zgorzelec. Pociągi przez centrum Krakowa pojadą do 100 km/h. Nowy przystanek Kraków Grzegórzki zwiększy dostęp do kolei. Rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego pozwoli zwiększyć i uatrakcyjnić ofertę kolejowych podróży.
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
REKLAMA
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
W centrum Krakowa powstają dodatkowe tory kolejowe. By znaleźć dla nich miejsce usunięto nasyp, w jego miejscu budowane są estakady oraz powiększane wiadukty. Projekt "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" to inwestycja za przeszło 1 mld zł. Współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę."
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA