Między Poznaniem a Wolsztynem już od najbliższej niedzieli (12 marca) znów pojadą pociągi. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły zasadnicze prace na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn. Dla podróżnych przygotowano wygodne perony. Sprawne przejazdy zapewni wymieniony tor i nowoczesne urządzenia sterownia. Zakończenie całej inwestycji za ok. 108 mln zł z wielkopolskiego RPO planowane jest w II poł. br.
Pociągi wrócą na trasę Drzymałowo – Wolsztyn od najbliższej niedzieli, 12 marca. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły zasadnicze prace na trasie, zapewniając dogodne połączenia regionalne i przejazdy do Poznania. Dojazd z Wolsztyna do Drzymałowa, bez zastępczej komunikacji autobusowej, wyniesie ok. 25 min, a do stolicy regionu – ok. półtorej godziny (czas przejazdu jest uzależniony m.in. od liczby i długości zatrzymań).
Dla sprawnych podróży na całym, ok. 15 km odcinku między Drzymałowem a Wolsztynem, wzmocniono grunt i wymieniono tor. Bezstykowe łączenia szyn wraz z nowymi podkładami zmniejszą hałas, zwiększając komfort podróżnych. Nowe urządzenia prowadzenia ruchu kolejowego na stacjach Rakoniewice i Wolsztyn zwiększą możliwości trasy.


Podróżni łatwiej wsiądą do pociągów z peronów w Wolsztynie (perony 2 i 3 – peron nr 1 został przebudowany wcześniej) oraz Grodzisku Wielkopolskim (peron nr 2). Oczekiwany komfort zapewnią m.in. wiaty i ławki. Bezpieczeństwo zwiększy nowe oświetlenie. Dla dobrej orientacji w podróży przygotowano czytelne oznakowanie oraz gabloty z rozkładem jazdy. Na antypoślizgowej nawierzchni są ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą, pomocne osobom niewidomym. Dogodne dojście do peronów na obu stacjach umożliwią wyremontowane przejścia podziemne, które zostały przystosowane do potrzeb pasażerów mających trudności z poruszaniem się.



Większe bezpieczeństwo na torze i drogach zapewni ponad 20 przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych. Na skrzyżowaniach jest nowa nawierzchnia, a na części także sygnalizacja, rogatki i monitoring.
– Dzięki efektywnemu wykorzystaniu środków budżetowych i funduszy europejskich PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają atrakcyjność kolei nie tylko na trasach międzynarodowych i krajowych, ale także na liniach regionalnych. Zakończenie zasadniczych prac między Wolsztynem a Drzymałowem umożliwi wznowienie połączeń kolejowych – mieszkańcy od niedzieli znów będą mogli korzystać z przewidywalnej i ekologicznej komunikacji, która zapewni dogodne podróże w stronę Poznania – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji.
Przy sprawnych przejazdach pociągów – z zachowaniem procedur bezpieczeństwa – postępować będą ostatnie prace na trasie, m.in. przebudowa peronu przy budynku dworca w Grodzisku Wielkopolskim, budowa nowego przystanku Adamowo (okolice Wolsztyna), który zwiększy dostęp do kolei, czy montaż odnowionej kładki nad ul. 5 Stycznia w Wolsztynie.




Zakończenie wszystkich prac w ramach projektu, przewidywane obecnie w II poł. br., po uzyskaniu wymaganych pozwoleń umożliwi zwiększenie prędkości pociągów na objętym pracami odcinku z 80 km/h do 120 km/h.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn” za ok. 115 mln zł z udziałem środków Unii Europejskiej z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Nowoczesne rozwiązania z poszanowaniem historii
Kolejowa trasa między Wolsztynem a Poznaniem (linia Powodowo – Luboń k. Poznania, nr 357) sukcesywnie zyskuje nowoczesne rozwiązania przy zachowaniu historycznego charakteru.
Realizowana inwestycja uzupełnia zrealizowane już w 2014 r. prace między Drzymałowem a Grodziskiem Wielkopolskim. Pociągi jeżdżą wymienionym torem, podróżni zyskali nowy przystanek w Grąblewie i zmodernizowane perony w Rakoniewicach, Tłokach, Rostarzewie, Drzymałowie i Ruchocicach. Na linii z początku XX w. zachowano m.in. dawne semafory kształtowe. Prowadzone są rozkładowe przewozy pasażerskie z wykorzystaniem parowozów z Parowozowni Wolsztyn.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach grodzisk wielkop.
Źródło: PKP PLK


![W Warszawie powstaje 150-metrowy AFI Tower [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/251/123/77563_100x70.jpg)

![Nowa hala już działa. Postępy przy rozbudowie kompleksu AMBEREXPO w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/44/44/686636_100x70.jpg)









![W centrum Krakowa trwa budowa estakady Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/211/83/52691_100x70.jpg)
![W centrum stolicy Małopolski trwa budowa estakady Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/35/35/52771_100x70.jpg)
![W Krakowie powstaje estakada Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/98/98/52322_100x70.jpg)
![W Krakowie powstaje estakada Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/170/42/52650_100x70.jpg)
![W Krakowie budowana jest estakada Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/123/123/52603_100x70.jpg)
![W Krakowie trwa budowa estakady kolejowej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/40/40/52520_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji towarowej Katowice Szopienice Północne [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/52/52/52532_100x70.jpg)
![Pociągiem znów jedziemy z Rybnika do Suminy [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/236/108/52460_100x70.jpg)