GDDKiA rozpoczyna publikację cotygodniowych raportów z prac na budowanej autostradzie A4. W zeszłym tygodniu na trasie z Tarnowa do Dębicy wykonano pierwszy próbny odcinek warstwy ścieralnej na węźle Pustynia.
Wykonawca ułożył również około 10 000 m2 podbudowy z betonu asfaltowego. Praktycznie zakończono także układanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego na węźle Dębica – Pustynia. Prace były prowadzone na 19 obiektach mostowych. Na wszystkich odcinkach pracowało każdego dnia ponad 700 osób i 400 maszyn budowlanych.
W ciągu minionego tygodnia wykonawca autostrady A4 z Tarnowa do Dębicy kontynuował prace na trasie głównej: dowóz materiału, profilowanie i skarpowanie nasypów, prowadzono również prace przy wykopach oraz przy układaniu warstw konstrukcyjnych z kruszywa oraz betonu asfaltowego (odcinek I i węzeł Pustynia). Roboty branżowe związane były z wykonaniem kanalizacji deszczowej, umacnianiem rowów i montażem studni w pasie rozdziału, prowadzono prace również w branży telekomunikacyjnej i energetycznej.
GDDKiA publikuje dane dotyczące postępów prac nowego wykonawcy, który zastąpił konsorcjum Hydrobudowy, Aprivii, PBG i SIAC Construction. Obecnie inwestycję realizuje konsorcjum firm Budimex i Heilit+Woerner.
Na odcinkach I-IV i VIIC zrealizowano 37 procent nasypów, 56 procent wykopów, 19 procent podbudowy pomocniczej z kruszywa i 14 podbudowy zasadniczej. Warstwa wiążąca jest ułożona w 7 procentach; nie rozpoczęto jeszcze układania warstwy ścieralnej.
Z kolei na odcinkach V-VIIIB zrealizowano 71 procent nasypów, 63 procent wykopów, 11 procent podbudowy z kruszywa i 3 procent podbudowy zasadniczej. Warstwa wiążąca jest zrealizowana w 7 procentach.
W tym tygodniu wykonawca planuje dalsze prace na trasie głównej, roboty ziemne, prace kanalizacyjne oraz ułożenie warstwy wiążącej z asfaltu.