Wynik przetargu na projekt przebudowy mostów Trzebnickich uprawomocnił się i w środę, 31 marca Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta podpisał umowę z firmą, która praktycznie zaprojektuje te przeprawy od nowa. Mosty mają zostać między innymi poszerzone.
Przebudowa mostów Trzebnickich ma ruszyć w 2024 roku. ZDiUM zapowiada, że na czas remontu konieczne będzie wstrzymanie na przeprawach ruchu aut i tramwajów.
Jak informuje ZDiUM - w pierwszej kolejności należy opracować koncepcję obustronnego poszerzenia przepraw o ok. 2,50 m z każdej strony, w celu poprowadzenia dwukierunkowych ścieżek rowerowych. Na podstawie uzyskanych wyników badań i opracowanej koncepcji podjęta zostanie decyzja o zakresie rozbudowy Mostów Trzebnickich.
Przedmiotem zamówienia było opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy Mostu Trzebnickiego Północnego i Południowego we Wrocławiu. W zakresie robót przewiduje się m.in. naprawę płyty pomostowej, wymianę skorodowanej płyty żelbetowej na wspornikach podchodnikowych oraz naprawy antykorozyjne jak też wymianę oświetlenia i remont kapitalny sieci trakcyjnej z wymianą torowiska tramwajowego. Dokumentacja będzie także wymagała sporządzenia projektu montażu, remontu sieci wodociągowej umieszczonej na mostach.
Zdecydowano się wybrać ofertę złożoną przez firmę PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o. z Wrocławia, która wyceniła swoje usługi na kwotę dokładnie 846 732,00 zł.
Pozostałe oferty prezentowały się następująco:
- LPW Sp. z o.o. z Katowic - 706 327,50 zł,
- ADVANCE ECD KLIKOWICZ PIOTR z Będzina - 1 225 522,80 zł,
- MBI Mostowe Biuro Inżynieryjne Krzysztof Hanulak z Obornik Śląskich - 997 530,00 zł,
- Biprogeo-projekt Sp. z o.o z Wrocławia - 955 555,55 zł,
- Biuro Projektów Dróg i Mostów "BBKS-Projekt" Sp. z o.o. z Wrocławia - 1 268 130,00 zł
Wszystkie złożone oferty przekraczały kwotę, jaką ZDiUM chciał przeznaczyć na sfinansowanie projektu (561,5 tys. zł brutto).
Na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: "Przebudowa Mostów Trzebnickich" wykonawca będzie mieć 13 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Mosty Trzebnickie wsparte są na podporach i przyczółkach z betonu licowanego granitem. Pierwsze przęsło tego mostu od strony miasta (od południa) rozciąga się nad terenem zalewowym, następne dwa nad rzeką, a czwarte – nad kanałem Żeglugowym prowadzącym do śluzy Różanka. Całkowita długość mostu Północnego wynosi 119 metrów, a szerokość 14,5 metra.
Remont nie tylko mostów Trzebnickich
Od wiosny 2020 r. we Wrocławiu trwa przebudowa mostów Pomorskich. W sierpniu 2020 roku rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu przebudowy mostu Osobowickiego. Z kolei w 2021 roku rozpoczną się prace związane z budową nowych mostów Chrobrego oraz remont mostu Zwierzynieckiego.
Foto: Neo[EZN] / fotopolska.eu - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported license - https://commons.wikimedia.org/wiki/