Rusza przebudowa mostu Pomorskiego Południowego we Wrocławiu. W związku z tym od nocy z 2 października (piątek) na 3 października (sobota) nie będzie możliwy przejazd przez tę przeprawę.
Dojazd do posesji położonych w pobliżu mostu Pomorskiego Środkowego (Bulwary Książęce) będzie możliwy od ul. Jagiełły, a następnie przez ulicę Księcia Witolda, natomiast do Mariny od strony mostu Uniwersyteckiego. Ruch pieszych na moście na tym etapie zostanie utrzymany.
Wykonawca remontu - firma Pro-Tra Building Sp. z o.o. z Wrocławia rozpocznie prace od demontażu torowiska tramwajowego i nawierzchni jezdni. Potem rozpocznie demontaż balustrad na zabytkowej przeprawie po stronie zachodniej. Trafią one do konserwacji.

materiały inwestora
Most odzyska blask z początków XX wieku. Odtworzone zostaną m.in. zabytkowe latarnie i maszkarony zdobiące balustrady. Z historycznej przeprawy zniknie szpetna rura ciepłownicza. Koszt przebudowy trzech mostów Pomorskich to blisko 70 milionów złotych.

materiały inwestora
REKLAMA
Nowa nawierzchnia, renowacja baszt i przełożenie rury
Pro-Tra Building zajmuje się przebudową wszystkich trzech zabytkowych mostów Pomorskich: Południowego (powstały w latach 1904-1905), Środkowego (jedna konstrukcja z 1885 roku, druga z 1930 r.) i Północnego (wybudowany w 1930 r.). Prace obejmują m.in. wyrównanie konstrukcji, wymianę płyty pomostowej wraz z nawierzchnią, renowację balustrad i baszt oraz przebudowę torowiska, trakcji, oświetlenia, sieci oraz chodników.

materiały inwestora
W zakresie przełożenia rury ciepłowniczej z mostu Południowego wykonawca zajmie się wpierw robotami technologicznymi komór startowej (przy ul. Księcia Witolda) i odbiorczej (teren zielony nad Odrą przy ul. Grodzkiej). Pozwoli mu to rozpocząć budowę na głębokości około 20 m dwóch mikrotuneli o długości 141,6 m.

materiały inwestora
Współpraca: Mariusz Bartodziej