DODAJ

Katharsis Development sprzedał pięć parków handlowych

Polska
Katharsis Development sprzedał pięć
Orzech
2018-04-18 21:21:15

Polski deweloper, Katharsis Development, sprzedał portfel pięciu parków handlowych znanych pod wspólnym logo HopStop. Nabywcą aktywów jest inwestor z czeskim kapitałem – CPI Property Group. Za transakcję po stronie sprzedającego, na zasadzie wyłączności, odpowiadała Apleona GVA.


Jest to pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży samodzielnego portfela nieruchomości handlowych typu convenience. Projekt rozpoczął się realizacją pierwszego HopStop w Radomiu (2013 r.). Rafał Trusiewicz, prezes Katharsis, po sukcesie tej inwestycji, postanowił zwiększyć skalę projektu, rozszerzając go o kolejne lokalizacje. W tym celu, dzięki wsparciu firmy CMT Advisory (M&A oraz Corporate Finance), pozyskał współinwestora i kapitał na realizację dalszych projektów poprzez nowo utworzony Fundusz Katharsis FIZAN.


W 2017 roku koncept HopStop zdobył branżową nagrodę Convenience Store Chain of the Year.


Cztery obiekty, wchodzące w skład sprzedanego portfolio, zlokalizowane są kolejnych miastach: w Radomiu (otwarty w 2013 r.), w Zamościu przy ulicy Sadowej (otwarty w 2015 r.), w Zamościu przy ulicy Hrubieszowskiej (otwarty w 2016 r.) oraz w Rembertowie (otwarty w 2017 r.). Ostatni z parków jest aktualnie na etapie przed-deweloperskim i zostanie wybudowany w Siedlcach, niemniej już na chwilę obecną poziom wynajęcia sięga 90% powierzchni całkowitej.


Łączna powierzchnia użytkowa pięciu obiektów przekracza 19 000 metrów kwadratowych.


HopStop to polski, autorski projekt sieci parków handlowych typu convenience, charakteryzujący się wysokim standardem i solidnością wykonania. Pomysł zakłada realizację obiektów o znakomitej dostępności komunikacyjnej, z wygodnymi parkingami, bezkolizyjną strefą dostaw oraz prostą, estetyczną, nowoczesną architekturą. Niektóre z projektów HopStop są uzupełnione o stacje benzynowe oraz myjnie bezdotykowe, w ten sposób oferując klientom dostęp do szerokiego pakietu usług. Obiekty HopStop wyróżnia przemyślany dobór najemców (m.in.: Biedronka, Stokrotka, Mila, Topaz, Pepco, Kik, Hebe, MediaExpert, Neonet i wielu innych) oraz rozwiązań konsumenckich. Inwestycje idealnie wpisują się w tkankę miejską, porządkując i niejednokrotnie wzbogacając istniejący układ urbanistyczny.


Rafał Trusiewicz, prezes i współwłaściciel Katharsis Development komentuje – Mamy zrealizowane wszystkie cele biznesowe, stworzyliśmy autorski koncept, wybudowaliśmy, skomercjalizowaliśmy więc naturalnym krokiem jest wyjście z inwestycji. Od wybudowania pierwszego HopStop minęło już kilka lat. Marka zdążyła w tym czasie wypracować swoją renomę, dzięki czemu projekt dojrzał do sprzedaży. Zachęceni sukcesem sieci, szukamy aktualnie kolejnych działek pod następne realizacje HopStop, które będą respektowały powyższe idee. Następne projekty HopStop planujemy zrealizować w Ostrowie Wielkopolskim i warszawskiej dzielnicy Wawer.


Andras Marton, Country Manager Poland w CPI Property Group dodaje – CPI Property Group ma na celu wykorzystanie aktualnego wzrostu gospodarczego w Polsce, poprzez działania inwestycyjne w stabilnym sektorze nieruchomości handlowych. Jesteśmy pod wrażeniem jakości konceptu HopStop – parków handlowych dostosowanych do potrzeb klientów. Widzimy istotny potencjał rozwoju w zakupionym portfolio.


Źródło: materiały prasowe