Największe sieci hotelarskie nie zaprzestają globalnej ekspansji. Nowe obiekty już znajdują się w budowie, a kolejne są planowane. Wraz z liderami rozwija się również cały rynek hotelarski.
W gronie dziesięciu największych marek hotelowych tylko dwie (Home Inns oraz Days Inn of America) nie prowadzą obecnie żadnej inwestycji, które pozwoliłaby im zwiększyć aktualną pulę pokoi hotelowych. Większość pozostałych marek już niebawem będzie mogła zaproponować podróżującym kilkadziesiąt nowych obiektów i tysiące nowych łóżek. Rekordzistą w przebadanej grupie okazała się marka Hilton, która w najbliższym czasie powiększy się o 60 hoteli. Powstaje w nich ponad 10 tys. pokoi hotelowych. Zresztą grupa hotelowa Hilton Worldwide mocno rozwija także markę Hampton Inn by Hilton. Pod jej szyldem realizowanych jest obecnie 29 hoteli, w których zaplanowano niemal 4 tys. pokoi.
| ||
Marka |
Grupa hotelowa |
Liczba pokoi hotelowych w budowie |
Hilton |
Hilton Worldwide |
10 098 |
Holiday Inn/Holiday Inn Express |
IHG |
7 719 |
Marriott |
Marriott Int. |
7 050 |
Sheraton |
Starwood Hotels |
5 574 |
Best Western |
Best Western |
4 775 |
Hampton Inn by Hilton |
Hilton Worldwide |
3 901 |
Ibis/Ibis Style/Ibis Budget |
Accor |
1 978 |
Comfort Inns & Suites |
Choice Hotels Int. |
196 |
Home Inns |
Home Inns |
0 |
Days Inn of America |
Wyndham Hotel Group |
0 |
Opracowanie: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson Realty S.A. na podstawie tophotelprojects.com/MKG Hospitality |
Ale ruch na rynku hotelarskim to nie tylko zasługa największych graczy. Cały czas powstają bowiem inne sieciowe hotele, a także hotele indywidualne. Muszą one spełniać oczekiwania klientów, a te są przecież tak różne jak ich budżety.
Emmerson Realty S.A.