W Polsce nie spada zainteresowanie galeriami handlowymi a popyt generuje podaż. Znajdujemy się w czołówce europejskich państw pod względem powierzchni powstałych nieruchomości komercyjnych. W naszym kraju w budowie jest blisko 850 tys. m kw. sklepów. Rok 2015 to rok nowych inwestycji a także modernizacji już powstałych obiektów zarówno po względem rozbudowy jak i atrakcyjności oferty.
Do października 2014 roku w Polsce przybyło ponad 317 tys. m kw. powierzchni w 14 nowych i 3 rozbudowanych obiektach. W porównaniu z 2013 rokiem jest to wzrost o 42 proc. Średnie nasycenie powierzchnią handlową w ośmiu głównych aglomeracjach wyniosło 550 m kw. na tysiąc mieszkańców. Według danych, Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), w kraju funkcjonuje ponad 440 centrów handlowych. Prawie 60 proc. tych obiektów zlokalizowanych jest w dużych aglomeracjach, takich jak Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań czy Trójmiasto. Przy tym Warszawa, mimo największych zasobów, jest najmniej nasyconym rynkiem. Polska została sklasyfikowana na trzecim miejscu w Europie Środkowo-Wschodniej oraz piątym w Europie pod względem planowanej powierzchni handlowej do końca 2015 r.
Tegoroczna podaż w Polsce to przede wszystkim nieduże obiekty budowane w mniejszych miastach.
– „Nasze inwestycje to przede wszystkim galerie rodzinne. Posiadamy inwestycję w Warszawie jak i w podwarszawskim Brwinowie. Są to obiekty z ugruntowaną pozycją wśród okolicznych mieszkańców. Polacy coraz chętniej wybierają mniejsze galerie na codzienne zakupy i spotkania. Z roku na rok widzimy coraz większe zainteresowanie naszymi galeriami również ze strony najemców, co tylko utwierdza nas w przekonaniu, że zainteresowanie mniejszymi galeriami typu convenience nie słabnie” – mówi Agnieszka Janiszewska, spółka Realtyco.
Nowy rok będzie zarówno rokiem rozwoju na rynku nieruchomości komercyjnych jak również okresem walki o Klienta stąd obserwowany trend to modernizacja już powstałych obiektów. Zapewnienie atrakcyjnego portfolio najemców już powstałych galerii, jak i dostarczenia klientom wartościowej rozrywki to głównej pola na których galerie handlowe będą rywalizowały w nadchodzącym roku.