Postępują prace na budowie S52 Północnej Obwodnicy Krakowa GDDKiA

Postępują prace na budowie S52 Północnej Obwodnicy Krakowa

FILMY
REKLAMA

W ramach inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga ekspresowa S52 o długości ok. 12,5 km, na odcinku od węzła Modlnica (z rozbudową węzła) do węzła Kraków Mistrzejowice. Każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu.

W ciągu trasy ekspresowej powstanie 27 obiektów inżynierskich, 4 km murów oporowych oraz 25 km dróg dojazdowych do obsługi przyległych terenów. Wybudowane zostaną węzły: Modlnica – do istniejącego węzła dobudowane zostaną cztery łącznice, Zielonki – węzeł na skrzyżowaniu S52 POK z ulicami: Na Zielonki, Ks. Adama Zięby, Waliszewskiego, Na Popielówkę i projektowaną przez Samorząd Wojewódzki Trasą Wolbromską, Węgrzce – w miejscu skrzyżowania z DK7 i Al. 29-listopada, Batowice – w miejscu skrzyżowania S52 POK i drogi powiatowej (ul. Karola Wojtyły).

S52 POK zostanie połączona węzłem Mistrzejowice z drogą ekspresową S7, zamykając w ten sposób IV obwodnicę Krakowa. Obwodnica połączy wszystkie wyloty dróg krajowych po północnej stronie miasta (A4, DK79, DK94, S7).

Zgodnie z podpisaną umową inwestycja powinna być ukończona w lipcu 2023 r.

Wartość całkowita kontraktu wynosi 1 427 968 500,00 zł brutto.

GDDKiA
GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty na przygotowanie dokumentacji rozbudowy obwodnicy Krakowa między węzłami Modlnica i Modlniczka. Oferty złożyło ośmiu wykonawców. Komisja przetargowa przystępuje do weryfikacji złożonych dokumentów.

Zestawienie ofert:

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla rozbudowy odcinka obwodnicy Krakowa, który obecnie stanowi DK94.

Zainteresowani wykonaniem tych prac to:

- MPRB - 2 878 200,00 zł;

REKLAMA

- IVIA - 3 751 500,00 zł;

- Mosty Katowice - 4 055 064,00 zł;

- Voessing Polska - 4 403 400,00 zł;

- Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA - 4 449 832,50 zł;

- konsorcjum: Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem (lider), Biuro Projektowe Fidyk (partner) - 4 842 037,68 zł;

- Schuessler - Plan Inżynierzy - 4 994 999,25 zł;

- Multiconsult Polska - 5 396 010,00 zł.

Trzeci pas ruchu 

Odcinek DK94, który GDDKiA chce poszerzyć o dodatkowy trzeci pas ruchu, ma ok. 2,5 km długości. Wykonawca, poza dobudowaniem kolejnego pasa ruchu, będzie miał za zadanie opracowanie wariantów przebudowy tego odcinka w taki sposób, aby spełniał on parametry drogi ekspresowej. Dzięki temu w przyszłości droga stanie się fragmentem S52 - Północnej Obwodnicy Krakowa. 

Rozbudowa jest potrzebna, gdyż badania prowadzone w latach 2020-2021 w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu, wykazały, że tą drogą porusza się prawie 24 tys. pojazdów na dobę. Dzięki poszerzeniu o trzeci pas, droga będzie bezpieczniejsza i pozwoli na płynny ruch pojazdów na Północnej Obwodnicy Krakowa. 

Kluczowa dokumentacja

W ramach STEŚ-R wykonawca opracuje dokumentację wskazującą na możliwości techniczne przebudowy drogi krajowej do standardów drogi ekspresowej, rozbudowy o dodatkowy pas i przebudowy węzła Modlniczka. Analizie podlegać będą też szacowane koszty takiej inwestycji. Przygotowując dokumentację, wykonawca będzie również oceniał oddziaływanie nowej drogi na środowisko.  

Po rozbudowie, droga będzie miała parametry drogi ekspresowej, z dwiema jezdniami i trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Wykonawca będzie mieć na przygotowanie dokumentacji 36 miesięcy od podpisania umowy. 

Komentarze (1)

Napisz komentarz
Chr(gość)
Przecież zakończenie w lipcu 2023.jest nierealne!
REKLAMA