Do otwarcia parku handlowego w Rudzie Śląskiej pozostało jeszcze kilka miesięcy, a większość lokali ma już swoich najemców. Inwestor obiektu, spółka PKB Inwest Budowa, poinformowała, że już ok. 90 proc. powierzchni zostało wynajęte.
Na duże zainteresowanie powstającym parkiem handlowym wpływa jego duży potencjał wynikający zarówno z doskonałej lokalizacji w pobliżu najważniejszych osi komunikacyjnych w regionie, jak i format parku handlowego, który utrzymuje silną pozycję na polskim rynku. Według stanu na koniec pierwszego kwartału 2024 roku w budowie było ok. 400 tys. mkw. GLA powierzchni handlowej, z czego 76% przypada na parki handlowe [1].
– Polacy coraz bardziej cenią możliwość robienia szybkich zakupów, dlatego często wybierają parki handlowe jako miejsce, gdzie można kupić produkty pierwszej potrzeby. Budowany przez nas obiekt w Rudzie Śląskiej cieszy się dużym zainteresowaniem rynku m.in. za sprawą dogodnej lokalizacji w pobliżu kluczowych dróg regionalnych, a także formatowi jednopoziomowego obiektu z wejściami bezpośrednio z parkingu, który zapewni możliwość wygodnych zakupów. Naszym założeniem jest stworzenie w nim optymalnego zestawu możliwości zakupowych, gdzie każdy znajdzie produkty, których potrzebuje. Obiekt jest już niemal w całości wynajęty. Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy w sprawie wynajmu ostatniego wolnego lokalu – mówi Jacek Ostwald, komplementariusz PKB Inwest Budowa.
W powstającym obiekcie o powierzchni 3 650 mkw. GLA znajdzie się kilkanaście lokali handlowo-usługowych znanych i popularnych marek. Swoje sklepy otworzy w nim m.in. marka należąca do grupy LPP: Sinsay oferująca modną odzież w atrakcyjnych cenach dla całej rodziny oraz produkty dla domu, a także międzynarodowe sieci sklepów Dealz oraz Pepco. Nie zabraknie też drogerii Rossmann i sklepu ze sprzętem elektronicznym Media Expert. Na terenie centrum dostępnych będzie 155 miejsc parkingowych.
Obiekt powstaje w Rudzie Śląskiej przy skrzyżowaniu ulicy Bukowej i 1 Maja, w sąsiedztwie marketu budowlanego Castorama. Bezpośrednio przy inwestycji przebiega trasa N-S, która docelowo ma łączyć dwie kluczowe drogi w okolicy – autostradę A4 z Drogową Trasą Średnicową i ma być kluczową osią komunikacyjną w regionie. Taka lokalizacja umożliwi swobodny dostęp do parku handlowego mieszkańcom zarówno całego miasta, jak i aglomeracji.
[1] Raport Cushman & Wakefield, “Marketbeat Polska Rynek handlowy 1 kwartał 2024”