Dziewięciu wykonawców, samodzielnie lub w konsorcjum, złożyło oferty na zaprojektowanie oraz dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej istniejącej dwujezdniowej drogi krajowej nr 7 pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem pod Warszawą.
Złożone oferty opiewają na kwoty od ok. 536 mln zł do ok. 799 mln zł. Budżet GDDKiA wynosi 831 265 363,12 zł.
Pełna lista ofert:
- Aldesa Construcciones Polska (lider konsorcjum) i Aldesa Construcciones Hiszpania – 565 736 230,91 zł
- Budimex – 597 606 715,14 zł
- Fabe Polska (lider konsorcjum), SP Sine Midas Stroy Kazachstan, Yörük Yapi İnşaat Turcja – 536 313 874,41 zł
- Mostostal Warszawa – 623 171 984,64 zł
- NDI (lider konsorcjum) i NDI Sopot – 548 533 269,43 zł
- PORR – 585 028 560,48 zł
- Polaqua – 799 039 235,85 zł
- Intercor – 645 750 000 zł
- Strabag – 718 665 799,74 zł
Jak będą oceniane oferty?
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
1. Cena – 55 proc. = 55 pkt
2. Kryteria pozacenowe – 45 proc. = 45 pkt
Co dalej?
Po przeprowadzeniu analizy ofert i wskazaniu najkorzystniejszej z nich, w przypadku braku odwołań, podpisanie umowy będzie możliwe w lipcu 2023 roku. Zwycięska firma będzie miała na realizację zadania 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca). Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania (uzyskiwania niezbędnych uzgodnień i decyzji) jak i realizacji kierowcy z nowej trasy będą mogli skorzystać wiosną 2027 r.
Zakres prac
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 9 km drogi ekspresowej S7. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej DK7 powstanie dwujezdniowa ekspresówka z trzema pasami ruchu. Wybudowane zostaną trzy węzły: Czosnów, Palmiry i Sadowa. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
S7 na północ od Warszawy
Kierowcy mają już do dyspozycji 275 km drogi ekspresowej od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Z dalszych 57 km trasy do Warszawy w realizacji jest odcinek Płońsk - Czosnów. Kierowcy z 35 kilometrów będą mogli korzystać w 2025 r. W przygotowaniu jest druga część trasy z Czosnowa do stolicy, czyli odcinek Kiełpin - Warszawa (13 km). GDDKiA kompletuje dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji ZRID (jeszcze w I połowie br.).
S7 Warszawa - Kraków i dalej na południe
GDDKiA systematycznie skraca czas podroży pomiędzy dawną i obecną stolicą Polski. Łączy zbudowane wcześniej odcinki dróg ekspresowych w długi ciąg i realizuje kolejne. Wraz z oddaniem przed majówką odcinka Lesznowola - Tarczyn, kierowcy mają do dyspozycji blisko 230 km dwujezdniowej trasy od węzła Warszawa Lotnisko do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego.
Jeszcze w tym roku GDDKiA udostępni blisko 19 km od granicznego Moczydła do Miechowa. W realizacji są kolejne dwa odcinki, Miechów - Szczepanowice (5,3 km), a także Widoma - Kraków Nowa Huta (18,3 km). Kierowcy korzystają już z położonego pomiędzy nimi 13-kilometrowego odcinka Szczepanowice - Widoma oraz blisko siedmiokilometrowego od Nowej Huty do węzła Kraków Bieżanów na skrzyżowaniu z autostradą A4. W ekspresowym tempie całą blisko 293-kilometrową trasę z Warszawy do Krakowa przejedziemy przed końcem 2024 r.
W drodze na południe od Krakowa jest już ponad 31 km drogi ekspresowej od Myślenic do Rabki-Zdroju z tunelem pod górą Luboń Mały. GDDKiA jest w trakcie przetargu na wyłonienie wykonawcy Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla ok. 35 km dwujezdniowej drogi od Rabki-Zdroju do Chyżnego i granicy ze Słowacją.
Źródło: GDDKiA