Panorama – jedna z pierwszych galerii handlowych w Poznaniu zostanie znacząco zmodernizowana. Zmiany przewidziane są także w ofercie centrum, która zostanie wzmocniona i urozmaicona przy jednoczesnym zachowaniu specjalistycznego i unikalnego charakteru Galerii.
Panorama jest popularnym wielousługowym centrum handlowym typu convinience zlokalizowanym w sercu Górczyna – dzielnicy Poznania nabierającej handlowego znaczenia. Galerię charakteryzuje unikalność oferty, w skład której wchodzą zarówno dobrze znane marki takie jak Carrefour, Castorama, Deichmann, CCC, Empik, Takko, Rossmann i Pepco, jak i specjalistyczne sklepy lokalne takie jak Rico Sub, Activus, Piekarnia Natura, Pralinka czy Majster But.
Wyróżniającą się cechą Panoramy jest także rozbudowane zaplecze usług tworzone m.in. przez bank, pralnię, zakład fryzjerski a przede wszystkim przez popularną Klinikę Rehasport – jeden z najważniejszych ośrodków leczenia i rehabilitacji urazów sportowych w Polsce. Klinika Rehasport jest zlokalizowana w części biurowej Galerii. Panorama już zaczęła się zmieniać, choć jej modernizacja ma się dopiero rozpocząć.
Lojalność zarówno klientów, jak i najemców Panoramy ma swoje odzwierciedlenie w liczbach – w ciągu ostatnich 18 miesięcy aktualni najemcy Galerii przedłużyli umowy najmu na łączną powierzchnię przekraczającą 13,200 m2. Wśród marek, które zdecydowały się pozostać w Panoramie na dłużej, doceniając jej potencjał, są m.in. Carrefour, Castorama i CCC, które dodatkowo powiększyło swój sklepu o 320 m2. Właściciel i jednocześnie asset manager obiektu – firma Balmain Asset Management, podpisała również umowy z nowymi najemcami takimi jak Euro Apteka (110 m2) oraz nowy plac zabaw dla dzieci (110 m2). Zmiany czekają również Klinikę Rehasport, która powiększyła się o ponad 320 m2, tworząc sklep ze sprzętem medycznym i dodając do zakresu usług jeden z najnowocześniejszych w Europie rezonansów magnetycznych 3T.
– „Galeria Handlowa Panorama była jednym z pierwszych centrów handlowych w Polsce, w które byliśmy zaangażowani, dlatego sukces tego centrum jest dla nas szczególnie ważny. Ogromny potencjał Panoramy wynika z jej zróżnicowanej oferty, dogodnej lokalizacji, oraz lojalnych klientów – w zeszłym roku centrum było odwiedzane miesięcznie średnio 260 000 razy. Zależy nam na modernizacji naszej Galerii w odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania klientów oraz rosnące znaczenie lokalizacji. To są główne powody, które stoją za decyzją o rozbudowie i równoważeniu tenant-mix Panoramy” – mówi Olga Łoś, Asset Manager Panoramy z ramienia Balmain Asset Management.
Modernizacja Galerii Handlowej Panorama, która rozpocznie się na przełomie 2014/15, będzie miała charakter kompleksowy. Metamorfozę przejdzie zarówno wnętrze Galerii, jak i jej fasada. W tym czasie w centrum pojawią się także nowi najemcy.
W odnowionej Panoramie dominować będą nowoczesne materiały wykończeniowe, jasne kolory oraz naturalne światło wpadające do środka centrum poprzez zamontowane w suficie świetliki. Odnowione zostaną pasaże, na których zainstalowane zostaną między innymi nowe sufity, oświetlenie, oznakowanie i nowoczesne nośniki reklamowe. Autorem projektu architektonicznego jest wrocławskie biuro architektoniczne Bieniasz Nicholson Architekt. Przetarg na generalnego wykonawcę ruszy w czerwcu br.