Dyrektor wrocławskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) powołał w Oddziale wewnętrzny Zespół ds. analizy przebiegu autostrady A4 w powiązaniu komunikacyjnym z innymi drogami regionu.
Zadaniem Zespołu będzie sprawdzenie funkcjonalności rozwiązań komunikacyjnych przyjętych dla autostrady A4 w opracowanym Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym, w szczególności w kontekście skomunikowania autostrady z innymi drogami regionu. Integralną częścią prowadzonej analizy będą spotkania z włodarzami gmin, przez które przebiega A4. Wzajemny dialog, wskazanie potrzeb, wymiana spostrzeżeń i argumentów są niezwykle istotne dla sprawnego i efektywnego planowania rozwoju układu drogowego Dolnego Śląska. Przeprowadzona analiza pozwoli w sposób całościowy i kompletny spojrzeć na kwestię przebudowy tak ważnej dla regionu trasy.
Autostrada A4 od Krzyżowej do Wrocławia i droga ekspresowa S5 od Sobótki do Bolkowa
Przypomnijmy, według ostatnich planów, autostrada A4 na odcinku ok. 36 km pomiędzy Krzyżową a Legnicą zostanie rozbudowana w istniejącym śladzie, a każda jezdnia będzie miała trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny. Miejscami będzie to budowa nowej jezdni równolegle do jezdni istniejącej, a miejscami rozbudowa jezdni istniejących. W październiku 2023 r. GDDKiA złożyła dwa wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
W listopadzie 2023 r. GDDKiA wskazała wariant rozbudowy A4 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem. W protokole Komisji Ocen Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) zarekomendowano przebieg autostrady A4 w wariancie W1. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
W grudniu 2023 r. GDDKiA wskazała wariant budowy S5 pomiędzy Sobótką a Bolkowem. W protokole KOPI zarekomendowano przebieg drogi ekspresowej S5 w wariancie WIV. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Źródło: GDDKiA