Ruszą prace projektowe dla przedłużenia drogi ekspresowej S8 w woj. łódzkimGDDKiA

Ruszą prace projektowe dla przedłużenia drogi ekspresowej S8 w woj. łódzkim

Orzech
Orzech
REKLAMA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla połączenia węzła Łódź Południe (A1/S8) z węzłem Kozenin (S12/S74). To bardzo ważny odcinek nowej drogi ekspresowej, spinający sieć tras najwyższej klasy w ścisłym centrum kraju.

Wykonawcą dokumentacji jest Transprojekt Gdański. GDDKiA przyjmuje, że w 2025 r. złożony zostanie wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Zakończenie umowy, sfinalizowane uzyskaniem DŚU ma nastąpić około połowy 2029 r. Koszt umowy to około 39,1 mln złotych.

Jak zmieni się układ komunikacyjny w centrum Polski

Nowa trasa w głównej mierze będzie miała wpływ na połączenie Dolnego Śląska z Warszawą. Aktualnie większość kierowców jadących z Wrocławia, po dotarciu do węzła Łódź Południe wybiera dalszą trasę do stolicy przez autostradę A1 i mocno obciążoną ruchem A2. Bezpośrednie połączenie S8 do okolic Tomaszowa Mazowieckiego ułatwi podróż, przejmując część ruchu z bardzo zatłoczonej A2 (na odcinku Łódź – Warszawa), a także z A1 między węzłem Łódź Południe i Piotrkowem Trybunalskim.

To jednak tylko część korzyści, jakie przyniesie nowe rozwiązanie. Dalsza część tego ok. 60-kilometrowego łącznika do planowanego węzła Kozenin u zbiegu S12 i S74 bardzo ułatwi i usprawni przejazd od strony Wielkopolski w kierunku województw: świętokrzyskiego i podkarpackiego.

Jakie zmiany nastąpią dla ruchu lokalnego

REKLAMA

Nowa droga nie tylko usprawni połączenie Dolnego Śląska ze stolicą kraju, ale także stworzy wygodne i sprawne połączenie między Tomaszowem Mazowieckim i sąsiednimi miejscowościami a Łodzią. Będzie więc miała kluczowe znaczenie nie tylko w komunikacji lokalnej, ale także dla całego transportu krajowego i zagranicznego ze szczególnym uwzględnieniem długodystansowego przewozu towarów.

Trasa będzie miała najwyższy standard

Połączenie od węzła Łódź Południe do węzła Kozenin będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Droga wyposażona będzie w niezbędne urządzenia, takie jak bezkolizyjne węzły drogowe, nowoczesny system zarządzania ruchem, a także wszelkie instalacje służące ochronie środowiska.

GDDKiA
GDDKiA

Źródło: GDDKiA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA