Scania Industrial Batteries stawia na GdańskFot. Scania Industrial Batteries

Scania Industrial Batteries stawia na Gdańsk

Orzech
Orzech
REKLAMA

Scania wzmacnia działalność w obszarze elektryfikacji, wprowadzając Scania Industrial Batteries. Nowa jednostka z siedzibą w Sztokholmie i Gdańsku, koncentruje się na zastosowaniach przemysłowych i off-road, takich jak górnictwo, budownictwo i logistyka. Produkcja SIB odbywa się w dawnym zakładzie firmy Northvolt Systems Industrial przy ul. Elbląskiej, którą Scania przejęła.

– Wprowadzenie Scania Industrial Batteries (SIB) jest następstwem przejęcia firmy Northvolt Systems Industrial w kwietniu 2025 r. i pozwala Scanii dostarczać w pełni zintegrowane rozwiązania w zakresie elektryfikacji – informuje Anna Sobolewska, dyrektor ds. komunikacji i marketingu Scania Industrial Batteries w Gdańsku. -

Portfolio off-road Scanii to w pełni zelektryfikowane rozwiązania: systemy bateryjne, silniki elektryczne, oprogramowanie i dedykowane usługi serwisowe. Wszystko zaprojektowane tak, by sprostać wymagającym warunkom panującym w trudnym terenie: w kopalniach czy na placach budowy.

– Scania Industrial Batteries odpowiada na potrzeby rynku dzięki modułowej, kompaktowej konstrukcji produktów, zapewniającej łatwą integrację z różnymi rodzajami maszyn, od traktorów po koparki – podkreśla Anna Sobolewska.

SIB działa w zakładzie produkcyjnym w Gdańsku i centrum R&D w Sztokholmie, korzystając z ponad siedmioletniego doświadczenia na rynku.

Prezesem Scania Industrial Batteries w Szwecji jest Elin Åkerström, a zakładem produkcyjnym w Gdańsku kieruje Waldemar Algrzym. W Polsce, przy produkcji, firma zatrudnia około 150 osób, w centrum R&D w Szwecji około 125 osób.

Działalność produkcyjna firmy w Gdańsku opiera się o dawny zakład Northvolt przy ul. Elbląskiej, gdzie również produkowano systemy bateryjne dla przemysłu.

REKLAMA

Fabrykę przy ul. Andruszkiewicza na Stogach przejęła firma Lyten - amerykański producent akumulatorów litowo - siarkowych.

SIB wytwarza dwie linie produktowe baterii (Core i Compacte) baterii, które ułatwiają elektryfikację wielu maszyn przemysłowych, od 21 do 624 kWh i do 1000 V. Rozwiązania są dostępne zarówno jako część kompletnego elektrycznego układu napędowego, jak i jako samodzielne produkty. Wszystkie są projektowane i produkowane w Europie.

– Obserwujemy rosnące zainteresowanie zelektryfikowanymi rozwiązaniami m.in. w sektorach budownictwa i górnictwa, gdzie korzyści są szczególnie widoczne. Elektryfikacja pozwala na znaczące oszczędności kosztów energii i redukcję emisji w długiej perspektywie – co jest kluczowe dla branż energochłonnych – wyjaśnia Anna Sobolewska.

Przejście z silników spalinowych na elektryczne układy napędowe wiąże się z wieloma wyzwaniami – w tym z koniecznością zastosowania baterii o dużej pojemności i precyzyjnie zaprojektowanych silników elektrycznych, które sprostają wymaganiom dotyczącym mocy, napięcia i zarządzania termicznego.

Scania jest producentem komponentów do elektrycznego układu napędowego – od systemów bateryjnych po silniki elektryczne, także w zakresie elektryfikacji o-road, oferując baterie dla autobusów i ciężarówek.

Fot. Scania Industrial Batteries
Fot. Scania Industrial Batteries

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA