19 lutego Zarząd Parku Śląskiego oraz wykonawca dokonali symbolicznego wbicia łopaty pod fundamenty stacji Stadion Śląski. Oficjalnie ruszyła budowa nowej kolejki linowej w Parku Śląskim.
- Od tego momentu rozpoczyna się zasadniczy moment tej inwestycji - podkreśla Arkadiusz Godlewski, prezes Parku.
Uroczystego wbicia łopaty, poza prezesem, dokonali wiceprezes Parku Tomasz Kaczmarek oraz Bogdan Tarko, prezes Doppelmayr Polska. Ten ostatni nie krył zadowolenia z postępu prac i po raz kolejny zadeklarował, że żaden dzień na budowie nie zostanie zmarnowany.
W miejscu, gdzie jeszcze do niedawna stała stara kolejka wykopano kilkumetrowy dół. W tym miejscu stanie właściwa część stacji z urządzeniami napędowymi. Za nią powstanie duży garaż, gdzie będą przechowywane gondole i krzesełka.
- Takiej kolei w Polsce nie ma - podkreśla Tarko. - Na świecie jest natomiast tylko kilkadziesiąt takich urządzeń, czyli nizinnych z pojazdami mieszanymi.
Nowa Elka ma być nowoczesna i dobrze wyposażona. Będzie miała ponad 2200 metrów. Jej prędkość maksymalna wyniesie 5 metrów na sekundę. W zależności od potrzeb będzie zmniejszana. Kiedy pojedziemy nową Elką?
- Mamy nadzieję, że uda się ją uruchomić przed upływającym w sierpniu terminem - zapowiada Godlewski.
źródło: Park Śląski