– Planowana kwota wydatków przeznaczona na realizację tych zadań (bez wydatków związanych z kontynuacją Drogowej Trasy Średnicowej) zamknie się w sumie blisko 224 mln zł. W ramach tej kwoty wydatki inwestycyjne wyniosą 202 mln zł, a wydatki remontowe stanowić będą ponad 21 mln zł. Źródłem finansowania tych zadań mają być środki budżetu własnego Województwa oraz środki uzyskane z Unii Europejskiej – wyjaśnia Dąbrowa.
– Wśród głównych projektów inwestycyjnych, zaplanowanych do realizacji w roku 2013, znajdują się m.in. budowa północnej obwodnicy Pszczyny i obwodnicy Żywca, przebudowa DW-492 w miejscowości Wręczyca Wielka i budowa Drogi Głównej Południowej na odcinku Jastrzębie-Zdrój – Mszana. Wydatki na zadania remontowe zaplanowane są na poziomie niższym niż w 2012 roku. Wynika to z konieczności zwiększenia wydatków inwestycyjnych oraz ograniczonych możliwości budżetowych – wylicza członek zarządu województwa śląskiego.
– Jednym z projektów kluczowych samorządu województwa jest kontynuacja budowy Drogowej Trasy Średnicowej na odcinku Zabrze – Gliwice, a w kolejnym okresie unijnego programowania skierowanie inwestycji na wschód. Obecnie projekt koncentruje się na budowie odcinków DTŚ (droga wojewódzka nr 902) na terenie miast Zabrze i Gliwice. W minionym roku łączna wartość środków finansowych przeznaczonych na realizację tej inwestycji wyniosła ponad 126 mln zł. Wstępnie zakładane nakłady do poniesienia w tym roku na realizację Trasy sięgają niemal 700 mln zł – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Stanisław Dąbrowa.
– Wspomniane inwestycje mają decydujące znaczenie w kontekście położenia regionu. Województwo śląskie znajduje się w obszarze węzłowym dwóch głównych europejskich korytarzy wymiany i komunikacji biegnących z zachodu na wschód i z północy na południe kontynentu. Ta szczególna lokalizacja stawia przed nami istotne wyzwania – oznajmia członek zarządu województwa.