[śląskie] Tychy: Na DK-1 wróciły maszyny układające asfalt

RynekInfrastruktury

Z końcem marca asfalt przykrył odcinek drogi krajowej nr 1 w Tychach między węzłem z S1 i węzłem Wartogłowiec. Wyjątkiem był 200-metrowy fragment, przy którym właśnie rozpoczynają się prace.

 

Pierwsze prace bitumiczne w 2014 roku Polimex-Mostostal ma za sobą. 9 kwietnia został zamknięty wlot/wylot z ulicy Goździków na Beskidzką, co umożliwiło rozpoczęcie prac drogowych na około 200-metrowym odcinku drogi od skrzyżowania aż do rejonu budowanego tunelu. Po frezowaniu nawierzchni rozpocznie się tu wykładanie niższych warstw drogi. W efekcie już niedługo cały odcinek między węzłem z S1 i węzłem Wartogłowiec będzie miał nową nawierzchnię asfaltową.

 

To nie koniec zmian, jakie na kwiecień zapowiada wykonawca projektu modernizacji tyskiego odcinka drogi krajowej nr 1. Z końcem miesiąca Polimex-Mostostal planuje ułożyć ostatnią ścieralną warstwę asfaltu na dwóch odcinkach – od granicy lasu do węzła z S1 oraz od alei Piłsudskiego do końca modernizowanego odcinka drogi.

 

W toku jest także budowa nowej łącznicy DK-1 z ulicą Fabryczną, która zapewni kierowcom dojazd między innymi do zlokalizowanym w tym rejonie hipermarketów. Prace postępują również przy budowie łącznicy z aleją Piłsudskiego. Od strony Katowic będzie można zjechać nią na tereny przemysłowe i w drugą stronę – z miasta wyjechać na Bielsko-Białą.

 

Dużo dzieje się również przy obiektach zlokalizowanych wzdłuż DK-1 w Tychach. Konstrukcyjnie gotowe jest przejście podziemne przy ulicy Edukacji oraz wiadukt nad torami PKP. W ramach tych zadań robotnicy przenieśli się już na płytę obiektu i po wykonaniu fragmentu płyty przeznaczonej pod ruch samochodowy, wykonują kapy chodnikowe.

 

Postęp prac widać również przy estakadzie nad aleją Niepodległości, gdzie po wykonaniu całej konstrukcji i nasypów prowadzących do obiektu, rozpoczęły się roboty nad estakadą. Powstanie tu rondo, którym odbywać będzie się ruch lokalny. Natomiast pod tranzyt przeznaczono górną część całego obiektu.

 

Robotnicy wykonali też kolejny krok przy budowie pozostałych dwóch przejść dla pieszych pod drogą krajową nr 1. Przy jednym, które sąsiaduje z ulicą Targiela, prowadzone są prace brukarskie i następnie będą budowane dojścia do przejścia. Ponadto, trwa budowa przejścia podziemnego zlokalizowanego przy ulicy Przemysłowej, końca dobiega też remont mostu nad Potokiem Tyskim.

 

Przebudowa DK-1 i DK-86 w granicach miasta Tychy to jedna z największych inwestycji drogowych w województwie śląskim i największa realizowana w Tychach. Po przebudowie wzrośnie komfort podróżowania przez miasto, co zrekompensuje kierowcom obecne utrudnienia.

 

Całość prac obejmuje łącznie 6,5 km drogi na trasie łączącej Gdańsk z Cieszynem. Celem projektu jest oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego, a tym samym poprawa płynności ruchu i skrócenie czasu przejazdu przez miasto.