Na odcinku, o którym mowa, są już dwie warstwy asfaltu: podbudowa bitumiczna i warstwa wiążąca. Nie ma jeszcze trzeciej, ścieralnej warstwy, ponieważ wykonawca chce uniknąć tzw. szwów technologicznych. Powstają przy łączeniu poszczególnych fragmentów jezdni, dlatego ostateczna warstwa asfaltu pojawi się z chwilą zakończenia prac na dłuższym odcinku.
Prace bitumiczne nabrały tempa także na innych odcinkach tyskiej DK-1. Na koniec miesiąca planowane jest przełożenie ruchu na kolejnym fragmencie drogi, pomiędzy al. Piłsudskiego, a ul. Sikorskiego. Natomiast na odcinku od węzła Wartogłowiec, do ul. Edukacji zakończono układanie 18-centymetrowej podbudowy bitumicznej. Druga warstwa – wiążąca ma zostać ułożona jeszcze w tym tygodniu.
Postęp jest widoczny także przy budowie estakady, która powstaje w rejonie skrzyżowania z al. Niepodległości. Docelowo w tym miejscu, rozdzielony zostanie ruch lokalny (kierowcy pojadą dołem) od tranzytowego (poprowadzony zostanie górą). Takie rozwiązanie pozwoli nie tylko na upłynnienie ruchu, ale przede wszystkim przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa na drodze.