Stacja linii M1 na Kabatach przejdzie modernizację, która przyspieszy zawracanie pociągów i ułatwi prowadzenie ruchu pomiędzy linią metra a pobliską Stacją Techniczno-Postojową. Metro Warszawskie planowało, że prace powinny rozpocząć się w początku przyszłego roku. Już wiemy, że nie uda się dotrzymać tego terminu. Dlaczego?
Metro Warszawskie ogłosiło w IV kwartale przetarg na przeprowadzenie prac, polegających na rozbudowie układu torowego stacji metra Kabaty – na pierwszej linii kolei podziemnej w Warszawie. Roboty mają potrwają 12 miesięcy i obejmą m.in. rozbudowę układu torowego, montaż urządzeń sterowania ruchem oraz szkolenia dla obsługi.
Korzyści dla pasażerów
Prace modernizacyjne nie będą widoczne dla pasażerów ponieważ stacja Kabaty składa się z części pasażerskiej i tzw. komory torów odstawczych. To właśnie w niej zostanie przebudowana podziemna sieć torów.
Zaplanowana rozbudowa układu torowego poprawi komfort podróży. Po zakończeniu przebudowy pociągi metra będą mogły zawracać za stacją i jednocześnie kolejne składy będą mogły płynnie wjeżdżać na linię z STP. Dzięki temu pociągi metra będą sprawniej kursować – zwłaszcza w godzinach szczytu. Zwiększy się płynność jazdy i wyeliminowane zostaną wydłużone postoje na stacjach dojazdowych do stacji Kabaty, co jest szczególnie istotne w trakcie szczytów porannych i popołudniowych.
Metro bez „korków”
Modernizacja wpłynie także na zmniejszenie zakłóceń w ruchu. Wszystkie manewry techniczne pociągów odbywające się dziś na torze przy peronie stacji Kabaty (przez co ten peron blokowany jest dla ruchu pasażerskiego), będą mogły być realizowane pomiędzy stacją a wylotem z tunelu w kierunku STP Kabaty.
W perspektywie uruchomienia nowej linii M3 (w początkowym etapie bez STP Kozia Górka), zmiany pozwolą bardziej elastycznie zarządzać ruchem – część pociągów będzie wprowadzana na nową linię właśnie poprzezM1 z STP Kabaty.
Realizacja rozbudowy będzie finansowana ze środków własnych spółki.
I przetarg na realizację tej inwestycji został unieważniony
10 grudnia okazało się, że I przetarg niestety nie dojdzie do skutku.
Uzasadnienie faktyczne: Jedyna złożona oferta przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny złożonej oferty.
Uzasadnienie prawne: Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie pkt 14.1 SIWP z powodu przesłanki, o której mowa w art. 255 pkt 3) ustawy Pzp.



![W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/47/47/621871_100x70.png)


![Warszawa z coraz mniejszą ofertą nowych biur [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/77421_100x70.jpg)


![NICKEL Resort & Wellnest Grzybowo z pozwoleniem na użytkowanie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/686054_100x70.jpg)



![[Warszawa] Spektrum Tower z nowymi najemcami](https://investmap.pl/_i/image/131/3/10883_100x70.jpg)
![[Warszawa] Globalna firma IT pozostaje w Atlas Tower w Warszawie](https://investmap.pl/_i/image/77/77/47437_100x70.jpg)
![[Polska] Znamy najlepsze sieci handlowe w Polsce w 2015 roku](https://investmap.pl/_i/image/90/90/10330_100x70.jpg)
![[Warszawa] Odmieniony park handlowy na Okęciu z agentem](https://investmap.pl/_i/image/202/74/36298_100x70.jpg)
![[zachodniopomorskie] Przebudowa stacji elektroenergetycznej w Morzyczynie szansą na przyciągnięcie inwestorów](https://investmap.pl/_i/image/178/50/6322_100x70.jpg)
![[Warszawa] Savills skomercjalizuje North Gate](https://investmap.pl/_i/image/218/90/21978_100x70.jpg)
![[Wrocław] Powódź już nam nie zagrozi? Miliony złotych płyną na modernizację wałów](https://investmap.pl/_i/image/212/84/2772_100x70.jpg)
![Warszawa: Echo Investment startuje z nowym projektem na Kabatach [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/173/45/50605_100x70.jpeg)
![Odnowiona stacja kolejowa Kraków Bonarka obsługuje już podróżnych [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/98/98/52066_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/189/61/52669_100x70.jpg)