Stacja linii metra M1 na Kabatach przejdzie modernizację Fot. Metro Warszawskie

Stacja linii metra M1 na Kabatach przejdzie modernizację

FILM
Orzech
Orzech
REKLAMA

Stacja linii M1 na Kabatach przejdzie modernizację, która przyspieszy zawracanie pociągów i ułatwi prowadzenie ruchu pomiędzy linią metra a pobliską Stacją Techniczno-Postojową. Metro Warszawskie planowało, że prace powinny rozpocząć się w początku przyszłego roku. Już wiemy, że nie uda się dotrzymać tego terminu. Dlaczego?

Metro Warszawskie ogłosiło w IV kwartale przetarg na przeprowadzenie prac, polegających na rozbudowie układu torowego stacji metra Kabaty – na pierwszej linii kolei podziemnej w Warszawie. Roboty mają potrwają 12 miesięcy i obejmą m.in. rozbudowę układu torowego, montaż urządzeń sterowania ruchem oraz szkolenia dla obsługi.

Korzyści dla pasażerów

Prace modernizacyjne nie będą widoczne dla pasażerów ponieważ stacja Kabaty składa się z części pasażerskiej i tzw. komory torów odstawczych. To właśnie w niej zostanie przebudowana podziemna sieć torów.

Zaplanowana rozbudowa układu torowego poprawi komfort podróży. Po zakończeniu przebudowy pociągi metra będą mogły zawracać za stacją i jednocześnie kolejne składy będą mogły płynnie wjeżdżać na linię z STP. Dzięki temu pociągi metra będą sprawniej kursować – zwłaszcza w godzinach szczytu. Zwiększy się płynność jazdy i wyeliminowane zostaną wydłużone postoje na stacjach dojazdowych do stacji Kabaty, co jest szczególnie istotne w trakcie szczytów porannych i popołudniowych.

Metro bez „korków”

Modernizacja wpłynie także na zmniejszenie zakłóceń w ruchu. Wszystkie manewry techniczne pociągów odbywające się dziś na torze przy peronie stacji Kabaty (przez co ten peron blokowany jest dla ruchu pasażerskiego), będą mogły być realizowane pomiędzy stacją a wylotem z tunelu w kierunku STP Kabaty.

REKLAMA

W perspektywie uruchomienia nowej linii M3 (w początkowym etapie bez STP Kozia Górka), zmiany pozwolą bardziej elastycznie zarządzać ruchem – część pociągów będzie wprowadzana na nową linię właśnie poprzezM1 z STP Kabaty.

Realizacja rozbudowy będzie finansowana ze środków własnych spółki.

I przetarg na realizację tej inwestycji został unieważniony

10 grudnia okazało się, że I przetarg niestety nie dojdzie do skutku.

Uzasadnienie faktyczne: Jedyna złożona oferta przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny złożonej oferty.

Uzasadnienie prawne: Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie pkt 14.1 SIWP z powodu przesłanki, o której mowa w art. 255 pkt 3) ustawy Pzp.

Fot. Metro Warszawskie
Fot. Metro Warszawskie

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA