Będzie bezpieczniej w ruchu kolejowym i drogowym w Teresinie i Paprotni pod Warszawą. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Powiat Sochaczewski i Gmina Teresin przekazały wykonawcy plac budowy. Nowy tunel pod torami zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Inwestycja zakończy się w 2026 r. i będzie ubiegała się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków FEnIKS.
Rozpoczęła się budowa bezkolizyjnego skrzyżowania w Teresinie w ciągu ul. Ojca Maksymiliana Kolbego/ul. Szymanowskiej (droga powiatowa nr 3837W). 140-metrowy tunel pod torami linii kolejowej nr 3 Warszawa – Kunowice zastąpi obecny przejazd, a kierowcy nie będą musieli czekać przed zamkniętymi rogatkami. Będą dwa pasy ruchu dla samochodów oraz ścieżka pieszo-rowerowa.
Wartość przedsięwzięcia wynosi około 42 mln zł netto. Finansowe zaangażowanie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wynosi ok. 19,5 mln netto i będzie w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap IV”. Pozostałą część sfinansuje Powiat Sochaczewski. Projekt będzie ubiegał się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko FEnIKS.
Od 6 lutego wykonawca rozpocznie prace związane z likwidacją przejazdu kolejowo-drogowego na granicy Teresina i Paprotni. Kierowcy będą prowadzeni objazdami. Zmiana organizacji ruchu została uzgodniona z zarządcami dróg. Ruch pociągów będzie prowadzony po jednym torze. Budowa obiektu ma zakończyć się w 2026 r.
Więcej bezkolizyjnych skrzyżowań na Mazowszu
Budowa tunelu w Teresinie wpisuje się w działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zmierzające do zwiększania bezpieczeństwa w ruchu kolejowym przez budowę bezkolizyjnych skrzyżowań.
Tylko w woj. mazowieckim skrzyżowania bezkolizyjne, poza Teresinem, powstają także w Pruszkowie, projektowany jest obiekt w Celestynowie. W Ciechanowie zbudowano wiadukt pieszo-rowerowy, który w lutym br. zostanie oddany do użytku. Dzięki inwestycjom PLK SA na Mazowszu już wybudowane zostały bezkolizyjne skrzyżowania między innymi na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, w Legionowie, Otwocku, Wołominie, Zielonce, Kobyłce, Tłuszczu, Toporze i Jasienicy Mazowieckiej i Sulejówku.
Źródło: PKP PLK S.A.


![W Warszawie powstaje 150-metrowy AFI Tower [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/251/123/77563_100x70.jpg)

![Nowa hala już działa. Postępy przy rozbudowie kompleksu AMBEREXPO w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/44/44/686636_100x70.jpg)







![[mazowieckie] Tunel w Ząbkach gotowy](https://investmap.pl/_i/image/189/61/7101_100x70.jpg)
![[Warszawa] Warszawa szuka wykonawcy tunelu w Wawrze](https://investmap.pl/_i/image/167/39/6311_100x70.jpg)
![[Gdańsk] Trasa Słowackiego jeszcze w tym roku](https://investmap.pl/_i/image/66/66/4674_100x70.jpg)
![[mazowieckie] Ząbki: Skanska buduje tunel i likwiduje przejście na peronie stacji kolejowej](https://investmap.pl/_i/image/122/122/4474_100x70.jpg)


![[Toruń] W oczekiwaniu na nowy most](https://investmap.pl/_i/image/179/51/1459_100x70.jpg)
![[Warszawa/Poznań] MLP Group wybuduje dla sieci Piotr i Paweł magazyny o łącznej powierzchni 45 tys. mkw.](https://investmap.pl/_i/image/199/71/3271_100x70.jpg)
![[śląskie] Gliwice: Raport z budowy DTŚ](https://investmap.pl/_i/image/85/85/2133_100x70.jpg)
![[śląskie] Tychy: Na DK-1 wróciły maszyny układające asfalt](https://investmap.pl/_i/image/245/117/2293_100x70.jpg)