WEG, czołowy światowy producent silników, napędów i przekładni, rozbudowuje swoje możliwości w zakresie adaptacji produktów do potrzeb klientów w Polsce, aby umożliwić lokalnym firmom modyfikację silników elektrycznych do różnych zastosowań. Dzięki nowemu obiektowi specjaliści WEG mogą w bardziej elastyczny sposób dostosowywać produkty do specyfikacji klientów w wielu branżach i zastosowaniach.
Nowa inwestycja w Skawinie pod Krakowem umożliwi firmie WEG wyposażenie silników w termistory o dodatnim współczynniku temperaturowym (PTC) lub rezystancyjne czujniki temperatury (PT100) w celu lepszej ochrony w wymagających środowiskach. Jedne i drugie automatycznie odłączają silniki w przypadku przeciążenia, dużych wahań napięcia lub asymetrii faz.
Utrzymanie kondensacji wody na minimalnym poziomie ma kluczowe znaczenie dla silników pracujących w środowiskach o wysokiej wilgotności. Centrum modyfikacji silników umożliwia teraz firmie WEG montaż grzejników w jednostkach napędowych, aby zapobiegać kondensacji wody i utrzymać rezystancję izolacji uzwojenia na akceptowalnym poziomie, co wydłuża zarazem żywotność silnika elektrycznego.
W przypadku silników z ramą w rozmiarze 160 lub mniejszym dostępna będzie także opcja dodania stóp montażowych. Doskonale sprawdzają się one w ciężkich zastosowaniach, w których podstawa jest poddawana znacznemu naciskowi mechanicznemu. Innowacyjna konstrukcja WEG obejmuje zintegrowane boki przednich i tylnych stóp, co zapewnia wysoką sztywność mechaniczną.
– Chcemy maksymalnie pomagać obecnym i nowym klientom wykorzystywać nasze wydajne, niezawodne i bezpieczne silniki i napędy w szerszym zakresie zastosowań – komentuje Kamil Rygiel, kierownik ds. sprzedaży w WEG Polska. – Dzięki naszemu nowemu centrum modyfikacji silników jesteśmy w stanie lepiej adaptować produkty do konkretnych potrzeb naszych klientów.
Klienci mogą również skorzystać z możliwości montażu zadaszenia – niezbędnego w przypadku silników pracujących na zewnątrz lub w pozycji pionowej. Wymagają one dodatkowej ochrony przed uderzeniami i zanieczyszczeniami. Silniki zainstalowane pionowo, z wałem skierowanym w dół, muszą być wyposażone w osłonę spełniającą wymagania dotyczące udarności normy IEC 60079-0.
Centrum modyfikacji silników umożliwia również klientom dodanie izolowanych łożysk i osłon końcowych. W przypadku dużych silników lub maszyn z napędem o zmiennej częstotliwości w łożyskach mogą występować prądy indukowane przez wał. Izolowane łożyska zapobiegają temu poprzez zwarcie wału i ramy w drugim łożysku, co przekłada się na dłuższą eksploatację silników.
Unikalna konstrukcja osłony końcowej napędu WEG pomaga wydłużyć odstępy między smarowaniem dzięki mniejszym wzrostom temperatury łożyska. Ponadto, żeberka na osłonie końcowej pomagają dodatkowo obniżyć temperaturę łożyska.
W nowym centrum modyfikacji silników dostępne są także inne akcesoria i usługi, takie jak drukowanie i montaż tabliczek znamionowych oraz kołnierzy montażowych/demontażowych (B5 i B14).
O firmie WEG:
WEG to brazylijska firma działająca na całym świecie w obszarach inżynierii elektrycznej, energetyki i technologii automatyki. Firma z siedzibą w Jaraguá do Sul w Brazylii produkuje silniki elektryczne, generatory, transformatory, turbiny, napędy i powłoki. WEG prowadzi działalność w około 100 krajach, zatrudniając około 39 000 pracowników (2023). Jest jednym z największych producentów silników elektrycznych na świecie.
Firma Eletromotores Jaraguá została założona 16 września 1961 roku przez Wernera Ricardo Voigta, Eggona João da Silvę i Geraldo Werninghausa (odpowiednio elektryka, administratora i mechanika). Kilka lat później zmieniła nazwę na Eletromotores WEG SA, a nazwa WEG została utworzona z pierwszej litery imienia każdego z założycieli.
Źródło: WEG


![Develia wybuduje nowe, wielkie osiedle we Wrocławiu. Ponad 1000 mieszkań i przedszkole [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/57/57/680505_100x70.jpg)

![Wielka inwestycja sportowa w Rzeszowie. Trwa budowa Podkarpackiego Centrum Lekkiej Atletyki [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/253/125/677629_100x70.jpg)
![Pod Łodzią powstanie nowy, duży park handlowy [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/216/88/77784_100x70.jpg)
![Trwa budowa III etapu Trasy Północnej w Szczecinie [FILMY]](https://investmap.pl/_i/gallery/14/14/684814_100x70.jpg)
![Plac Społeczny: co dalej z wielkim, pustym terenem w centrum Wrocławia? [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/231/103/541415_100x70.jpg)
![W Warszawie trwa budowa trzech ostatnich stacji II linii metra i STP Mory [FILMY]](https://investmap.pl/_i/gallery/205/77/585933_100x70.jpg)
![Na lotnisku Szczecin-Goleniów rozpoczęła się budowa nowego terminala pasażerskiego [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/80/80/686928_100x70.jpg)
![W centrum stolicy powstaje 130-mterowy biurowiec Skyliner II [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/17/17/685329_100x70.jpg)
![W Warszawie powstaje trasa tramwajowa do Dworca Zachodniego [FILMY]](https://investmap.pl/_i/gallery/47/47/621871_100x70.png)
![[Aglomeracja Wrocławska] Włoska Elica po raz kolejny inwestuje w Jelczu-Laskowicach](https://investmap.pl/_i/image/208/80/31440_100x70.png)


![[Aglomeracja Wrocławska] Lufthansa inwestuje w Środzie Śląskiej. Miliard złotych i 500 miejsc pracy](https://investmap.pl/_i/image/70/70/27718_100x70.jpg)

![[małopolskie] W Bochni rozpocznie się produkcja japońskich silników](https://investmap.pl/_i/image/1/1/26881_100x70.jpg)
![[Aglomeracja Wrocławska] Kolejna wielka inwestycja japońskiej Toyoty pod Wrocławiem](https://investmap.pl/_i/image/0/0/38912_100x70.jpg)


![[Dolny Śląsk] Skrzynie biegów do hybryd i silniki benzynowe. Toyota inwestuje w dolnośląskie fabryki](https://investmap.pl/_i/image/16/16/26128_100x70.jpg)