REKLAMA
Znaleziono 11 wyników
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkościartykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkości
Spółka CPK kupiła pierwszą nieruchomość na trasie budowanej linii Kolei Dużych Prędkości, która połączy Warszawę, CPK i Łódź. Akt notarialny został podpisany z właścicielem działki, który przystąpił do Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN), przygotowanego przez spółkę CPK. Program skierowany jest do właścicieli nieruchomości zabudowanych, przez które ma przebiegać wyznaczona trasa.
CPK podsumowuje Program Dobrowolnych Nabyć (PDN)artykuł
Pokaż artykuł
CPK podsumowuje Program Dobrowolnych Nabyć (PDN)
Próg pół tysiąca transakcji i 1 800 ha nabytych nieruchomości w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć osiągnęła spółka Centralny Port Komunikacyjny. Do PDN na terenie Lotniska CPK zgłoszonych jest już 95 proc. budynków i 88 proc. gruntów. Jednocześnie ruszyły pierwsze transakcje w ramach Kolejowego PDN dla odcinka między Warszawą i Łodzią.
CPK poszerzy zasięg Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyćartykuł
Pokaż artykuł
CPK poszerzy zasięg Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć
Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć zostanie skierowany do kolejnych właścicieli nieruchomości. Poszczególne etapy programu będą ogłaszane wraz z postępami inwestycji realizowanych w ramach programu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Atrakcyjne warunki sprzedaży działek i domów zostaną zaproponowane na terenach, gdzie powstawać będą odcinki Kolei Dużych Prędkości.
 Spółka CPK kupiła już ponad połowę ziemi niezbędnej pod budowę lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK kupiła już ponad połowę ziemi niezbędnej pod budowę lotniska
W ramach Programu Dobrowolnych Nabyć spółka CPK pozyskuje nieruchomości niezbędne do realizacji inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Co ważne, udało się nabyć ponad 50 proc. obszaru objętego decyzją lokalizacyjną dla lotniska i zachodniej części węzła kolejowego. Jednocześnie podpisano protokoły uzgodnień dla ponad połowy działek kwalifikujących się do Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć na trasie przyszłej linii Warszawa – Łódź.
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódźartykuł
Pokaż artykuł
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódź
Na obszarze, na którym powstanie linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, trwają przygotowania do zakupu nieruchomości w ramach Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN). Warunki przedstawiane właścicielom są równie korzystne, jak te oferowane dotychczas w ramach PDN na obszarze przyszłego lotniska. Ruszyły rozmowy z mieszkańcami, a zawieranie aktów notarialnych rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Kolej Dużych Prędkości pomiędzy Warszawą a Łodzią coraz bliżej! artykuł
Pokaż artykuł
Kolej Dużych Prędkości pomiędzy Warszawą a Łodzią coraz bliżej!
Kolej Dużych Prędkości pomiędzy Warszawą a Łodzią coraz bliżej! Komplet wniosków o decyzje lokalizacyjne dla szybkiej kolei na odcinku między Warszawą a CPK złożony. Ponad 140-kilometrowa trasa kolejowa pomiędzy Warszawą, CPK i Łodzią została podzielona na 12 odcinków, dla których spółka CPK przygotowuje oddzielne wnioski o decyzje lokalizacyjne, aby skierować je do Wojewody Mazowieckiego i Wojewody Łódzkiego. Dla odcinka między Warszawą a CPK przygotowano i złożono już 5 takich wniosków, natomiast dla odcinka między CPK a Łodzią – 3 z 7 planowanych.
Inwestycje CPK w Łodzi: Wzmacnianie fundamentów ŁDK, komora Retkinia i przetarg na tunelartykuł
Pokaż artykuł
Inwestycje CPK w Łodzi: Wzmacnianie fundamentów ŁDK, komora Retkinia i przetarg na tunel
Zgodnie z harmonogramami realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, o czym mogli przekonać się posłowie z Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego, którzy pojawili się na budowie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Bliski ukończenia jest proces wzmacniania fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, z początkiem roku wykonawca przystąpił do odtwarzania wnętrza budynku.
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporuartykuł
Pokaż artykuł
Rozstrzygnięcia dla inwestycji kolejowych na Śląsku – zakończenie wieloletniego sporu
Spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK) oraz PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) porządkują plany inwestycyjne w zakresie rozbudowy krajowej infrastruktury kolejowej na Śląsku. Ustalono podział odpowiedzialności za inwestycje: północna część połączenia Katowice – granica państwa pozostanie w gestii PKP PLK, a południowa - CPK. Punkt przecięcia obu inwestycji to Mikołów.
Umowy, projekty, wykupy, budowa. Oto, co w tym roku dzieje się w Programie CPKartykuł
Pokaż artykuł
Umowy, projekty, wykupy, budowa. Oto, co w tym roku dzieje się w Programie CPK
Ponad 1500 hektarów zakupionych w ramach Programu Dobrowolnych Nabyć, kilkadziesiąt podpisanych umów, milionowe dofinansowanie z funduszy unijnych, odbiory projektu budowlanego lotniska i dworca kolejowego, do tego trwające prace budowlane w Łodzi przy tunelu dalekobieżnym i zaawansowane projektowanie 480-kilometrowej linii „Y” łączącej Warszawę z Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem – to tylko część działań realizowanych w ramach projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego z ostatnich 11 miesięcy.
175 umów na ponad 5 miliardów złotych. Inwestycje CPK idą do przodu [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
175 umów na ponad 5 miliardów złotych. Inwestycje CPK idą do przodu [RAPORT]
Dzięki zapewnieniu środków na prowadzenie inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego, a także przyjęciu realistycznego zakresu i harmonogramów, program CPK jest dziś realizowany sprawniej. Spółka w rekordowym tempie nabywa kolejne grunty pod przyszłe lotnisko i prowadzi miliardowe przetargi. Dotyczą one m.in. systemu obsługi bagażu, budowy terminala pasażerskiego i prowadzących do niego dróg. Od stycznia 2024 r. spółka podpisała 175 umów na kwotę ponad 5 mld 235 mln zł.
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]
Ostatnich 18 miesięcy to czas, w którym realizacja CPK wyraźnie przyspieszyła. W tym okresie uzyskano decyzję lokalizacyjną dla lotniska, zaprezentowano projekt budowlany terminala i dworca kolejowego, a dzięki dialogowi z mieszkańcami nabyto od nich setki hektarów gruntów. Został przyjęty Program Wieloletni gwarantujący finansowanie na lata, podpisano dziesiątki umów i przedstawiono precyzyjny plan przyszłych przetargów, które tylko w 2025 roku sięgną 30 mld zł. To wszystko realne dowody, że projekt CPK jest konsekwentnie realizowany a jego główny element – nowe lotnisko i linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, powstanie zgodnie z harmonogramem już w 2032 roku.
REKLAMA