REKLAMA
Znaleziono 154 wyników
We Wrocławiu planowana jest budowa nowego parku handlowego [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
We Wrocławiu planowana jest budowa nowego parku handlowego [WIZUALIZACJE]
W stolicy Dolnego Śląska planowana jest budowa kolejnego nowego parku handlowego. Tym razem w zachodniej części miasta, na osiedlu Leśnica. Powstanie w miejscu nieczynnego i niszczejącego od wielu lat Centrum Handlowego Leśnica, obok Lidla i przejazdu kolejowego.
Panattoni szyje na miarę Air Spiralo. Obiekt BTS powstanie w Szamotułachartykuł
Pokaż artykuł
Panattoni szyje na miarę Air Spiralo. Obiekt BTS powstanie w Szamotułach
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, rozpoczął budowę 9 500 mkw. powierzchni szytej na miarę dla Air Spiralo – wiodącego producenta systemów wentylacyjnych w Europie. Obiekt produkcyjno-magazynowy powstanie w Szamotułach, w sąsiedztwie głównej siedziby firmy w Polsce. Wartość projektu wyniesie blisko 8,4 mln euro.
We Wrocławiu ruszyła rozbudowa N-Parku Maślice [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
We Wrocławiu ruszyła rozbudowa N-Parku Maślice [WIZUALIZACJE]
Ruszyła rozbudowa popularnego parku handlowego w zachodniej części Wrocławia. Napollo rozpoczęło rozbudowę swojego obiektu handlowego zlokalizowanego na osiedlu Maślice, przy ulicy Maślickiej 216.
W 2022 r. powierzchnia parków handlowych w Polsce wzrosła o 1/3artykuł
Pokaż artykuł
W 2022 r. powierzchnia parków handlowych w Polsce wzrosła o 1/3
Parki handlowe cieszą się rosnącą popularnością wśród inwestorów. To efekt zmiany nawyków oraz oczekiwań klientów spowodowanych pandemią i nowymi zakupowymi przyzwyczajeniami, wskazują analitycy Emmerson Evaluation. Według danych zebranych przez nich w raporcie "Rynek parków handlowych w Polsce" w 2021 roku oddano do użytku około 225 tys. mkw. takiej powierzchni, a w 2022 roku już o ok. 1/3 więcej, bo ponad 300 tys. mkw. Natomiast w trakcie budowy jest aktualnie ponad 400 tys. mkw.
Blisko 6 milionów mkw. – tyle certyfikowanej powierzchni Panattoni miało w swoim polskim portfolio na koniec wrześniaartykuł
Pokaż artykuł
Blisko 6 milionów mkw. – tyle certyfikowanej powierzchni Panattoni miało w swoim polskim portfolio na koniec września
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, na koniec trzeciego kwartału tego roku miał blisko 6 mln mkw. powierzchni przemysłowej z certyfikatem. Z tego ok. pół miliona, w 12 lokalizacjach, uzyskało certyfikat w systemie BREEAM na poziomie Excellent, który obecnie jest standardem u dewelopera. Na ocenę środowiskową czeka kolejne 4,6 mln mkw.
Grupa TERG S.A., właściciel Media Expert, zapowiada dużo nowych inwestycji w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Grupa TERG S.A., właściciel Media Expert, zapowiada dużo nowych inwestycji w Polsce
Obiekty o łącznej powierzchni 72 tys. mkw. w ciągu dwóch lat odda do użytkowania Grupa TERG S.A., właściciel Media Expert. Ambitne plany spółki wyraźnie wskazują na dywersyfikację portfela obiektów, w których mieszczą się obecnie sklepy Media Expert oraz rosnący w nich udział parków handlowych Aurapark i mniejszych obiektów wolnostojących w lokalizacjach o wysokim potencjale sprzedaży. W części inwestycji trwa proces komercjalizacji, w innych dopinania szczegółów przed inauguracją sprzedaży, szczególnie, że kalendarz oddawania przez spółkę nowych nieruchomości w tym roku jest bardzo napięty.
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsce
Według najnowszego raportu Trends Radar firmy Cushman & Wakefield, ponad 50% polskich konsumentów spodziewa się, że ich styl życia będzie ewoluował i stanie się skromniejszy. Na trend ten wskazuje już teraz spadający wskaźnik sprzedaży detalicznej, który w 2023 roku może wynieść ok. 5,0%. Czasy szczuplejszych budżetów zakupowych paradoksalnie stanowi szansę rozwoju dla części rynku handlowego i wcale nie chodzi tutaj tylko o segment value, ale również producentów kosmetyków czy marki modowe. Długofalowo natomiast, na znaczeniu mogą zyskiwać koncepty i działania wpisujące się w strategie zrównoważonego rozwoju.
Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia i pozyskuje nowych najemcówartykuł
Pokaż artykuł
Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia i pozyskuje nowych najemców
W 2023 roku Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia. Po rozbudowie zakończonej w zeszłym roku obiekt rozrósł się do niemal 44 tysięcy GLA, na których mieści się nie tylko przestrzeń handlowo-rozrywkowa, ale także nowoczesne powierzchnie biurowe. Miesięcznie Gemini Park Tychy odwiedza średnio 400 tys. klientów, a centrum stale rozwija swoją ofertę. Calvin Klein Jeans/Tommy Jeans i Let’s Bubble to tylko niektóre z marek pozyskanych do portfolio w bieżącym roku. Kolejne otwarcie, planowane na drugą część 2023 r., z pewnością ucieszy najmłodszych – w galerii powstanie nowoczesna sala zabaw.
TDJ Estate ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem nowych inwestycji artykuł
Pokaż artykuł
TDJ Estate ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem nowych inwestycji
Dla TDJ Estate rok 2023 był czasem intensywnej działalności i przełomowych wydarzeń. Inwestor otworzył pierwszy park handlowy, zakończył realizację projektu .KTW, ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem inwestycji w nowych lokalizacjach – również poza województwem śląskim.
Czy rynkowi nieruchomości grozi "bańka węglowa"?artykuł
Pokaż artykuł
Czy rynkowi nieruchomości grozi "bańka węglowa"?
Globalny rynek nieruchomości, jeden z głównych emitentów gazów cieplarniach, powinien w ciągu niespełna trzech dekad stać się zero-emisyjny. Szacuje się, że w 2050 roku na świecie nadal będzie funkcjonować aż 80% budynków, z których korzystamy już dziś[1], a to najlepiej pokazuje skalę wyzwania.
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsce
Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji najemców 219 000 mkw. powierzchni handlowych, z czego 122 640 mkw. (56 proc.) stanowiły parki handlowe, a 28 470 mkw. (13 proc.) centra convenience. W rezultacie 2023 r. może być kolejnym rekordowym rokiem pod względem dostarczenia na rynek nowej podaży.
Niemiecka Grupa Saller planuje wiele nowych inwestycji handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Niemiecka Grupa Saller planuje wiele nowych inwestycji handlowych w Polsce
Grupa Saller konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową poprzez realizację strategii stałego rozwoju opartego na długoterminowych inwestycjach w obiekty handlowe. Dominującym formatem są parki handlowe o powierzchni około 10 tysięcy mkw., aczkolwiek zmiany i rewitalizacje dotyczą również portfolia należących do Grupy galerii handlowych. Aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów poddawane one są modernizacjom, przebudowom oraz rozbudowom.
Wzrasta popularność parków handlowych w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Wzrasta popularność parków handlowych w Polsce [RAPORT]
Rynek handlu w Polsce należy do największych i najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Do końca pierwszej połowy 2024 roku łączna powierzchnia nieruchomości handlowych wyniosła 17,3 mln mkw. z czego 17% przypadło parkom handlowym, a 9% tzw. centrom convenience.
Jaki będzie rok 2023 na rynku nieruchomości w Polsce? Raport Trends Radar Cushman & Wakefieldartykuł
Pokaż artykuł
Jaki będzie rok 2023 na rynku nieruchomości w Polsce? Raport Trends Radar Cushman & Wakefield
Z jednej strony presja na wzrost stawek czynszów i rosnące koszty budowy, z drugiej – coraz większa koncentracja na temacie ESG i repozycjonowaniu budynków komercyjnych. Dynamika zmian na rynku nieruchomości sprawia, że duża grupa inwestorów spogląda na 2023 rok z pewną dozą niepewności. Czy jednak jest się czego obawiać? I jak spowolnienie gospodarcze, przynajmniej w perspektywie krótkoterminowej, będzie modelowało trendy i nastroje w poszczególnych segmentach sektora? Na te i więcej pytań odpowiada czwarta edycja raportu "Trends Radar" międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, podsumowująca prognozy i możliwe kierunku rozwoju rynku nieruchomości w Polsce.
REKLAMA