W Gorzowie Wielkopolskim został otwarty pierwszy park handlowy sieci Vendo Park rozwijanej w Polsce przez Trei Real Estate Poland. Tym samym mapa handlowa największego miasta w województwie lubuskim wzbogaciła się o popularne miejsce zakupów typu convenience. Małe formaty dedykowane wygodnym, codziennym zakupom to najszybciej rozwijający się segment w kraju. Parki handlowe stanowiły w pierwszym kwartale br. aż 69 procent budowanej powierzchni w sektorze retail.
Vendo Park w Gorzowie Wielkopolskim zlokalizowany jest przy ul. Myśliborskiej, czyli na osiedlu Staszica położonym w północno-zachodniej części miasta i graniczącym z dzielnicą Śródmieście. Na działce wielkości 7 475 mkw. powstał park handlowy o powierzchni najmu 3 200 mkw. Do dyspozycji klientów są znane marki: Action, Dealz, Sinsay oraz Rossmann.
Vendo Park w Gorzowie Wielkopolskim usytuowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie sklepów Netto i Agata Meble oraz restauracji Mc Donalds. Dla klientów przygotowano 100 bezpłatnych miejsc parkingowych.
– Popularność parków handlowych w Polsce nie słabnie. Co więcej, takie formaty zdominowały rynek, co potwierdzają dane za pierwszy kwartał br. Według dostępnych danych nowa podaż w tym segmencie osiągnęła blisko 67 tys. mkw.w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Trei otworzył już trzy Vendo Park w bieżącym roku. Nasze inwestycje lokujemy zarówno w mniejszych miejscowościach, jak i dużych miastach, czego przykładem jest Gorzów Wielkopolski. Naszą strategią jest znakomita lokalizacja obiektu oraz właściwe rozpoznanie potrzeb lokalnej społeczności, dlatego Vendo Parki cieszą się dużą i stałą odwiedzalnością – komentuje Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland.
Miejsce z potencjałem
Położony nad Wartą, na skrzyżowaniu głównych szlaków komunikacyjnych i zaledwie 53 km od granicy z Niemcami Gorzów Wielkopolski to prężny ośrodek przemysłowy. Wyróżnia się wśród miast o podobnej skali rozwojem strefy gospodarczej, dzięki czemu przyciąga nowych inwestorów. Małe formaty handlowe są jednymi z takich przedsięwzięć, które zmieniają obraz rynku.
– Obserwujemy przypadki wycofywania się dużych galerii handlowych i konwersję ich na obiekty mieszkalne czy biurowe. Parki handlowe zaś coraz wyraźniej zyskują na znaczeniu. Tradycyjne zakupy nadal w większym stopniu napędzają rynek detaliczny, jednak coraz częściej sklepy stacjonarne pełnią też rolę miejsca typu showroom, gdzie można obejrzeć produkt, przymierzyć i decydować o zakupie później, np. przez internet. Wiele znanych marek łączy sprzedaż tradycyjną z e-commerce, a otwarcie lokalu w parku handlowym w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych daje im przewagę konkurencyjną w postaci oferty click-and-collect – wyjaśnia Jacek Wesołowski, Trei Real Estate.
Za realizację parku handlowego od Trei w Gorzowie Wielkopolskim odpowiada STB Budownictwo. To już kolejna wspólna realizacja z Trei Real Estate. Gorzowski obiekt to 35 Vendo Park w Polsce. W budowie są kolejne inwestycje – m.in. w Łapach i Szczecinie.