REKLAMA
Znaleziono 1111 wyników
[Wrocław] Wrocławski rynek biurowy – deweloperzy odpowiadają na popyt ze strony najemcówartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Wrocławski rynek biurowy – deweloperzy odpowiadają na popyt ze strony najemców
W ostatnich pięciu latach we Wrocławiu oddano do użytku 32 nowoczesne budynki biurowe, a podaż powie...
[Polska] Stabilny rozwój rynku powierzchni handlowych daje dobre perspektywy na przyszłośćartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Stabilny rozwój rynku powierzchni handlowych daje dobre perspektywy na przyszłość
Rok 2017 przyniósł wiele ciekawych wydarzeń na polskim rynku handlowym. Magdalena Sadal, dyrektor Dz...
[Łódź] W Łodzi przybywa hoteli i biurowcówartykuł
Pokaż artykuł
[Łódź] W Łodzi przybywa hoteli i biurowców
Zasoby biurowe Łodzi zwiększą się niedługo o ponad 100 tys. mkw. powierzchni, a baza noclegowa w mie...
Podpisano umowę na wykonanie dokumentacji budowy lub rozbudowy A4 i budowy S5 na Dolnym Śląskuartykuł
Pokaż artykuł
Podpisano umowę na wykonanie dokumentacji budowy lub rozbudowy A4 i budowy S5 na Dolnym Śląsku
To krok milowy dla rozwoju dolnośląskiego odcinka autostrady A4. Konsorcjum firm Multiconsult Polska...
inwestycja
Pokaż inwestycję
[Swarzędz] Osiedle Przy Lesie
Zalasewo, Swarzędz
Rynek powierzchni przemysłowo-logistycznych w Polsce w III kwartale 2023 roku [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Rynek powierzchni przemysłowo-logistycznych w Polsce w III kwartale 2023 roku [RAPORT]
Pomimo wzrostu czynszów na przestrzeni ostatnich miesięcy, polski rynek powierzchni przemysłowo-logistycznych wciąż pozostaje atrakcyjnym miejscem dla najemców oraz inwestorów. Eksperci BNP Paribas Real Estate Poland zwracają uwagę na spadek nowej podaży w III kw. i wyraźne wyhamowanie tempa uruchamiania nowych inwestycji.
2023 rok na rynku handlowym w Polsce – dobre wyniki podaży, wiele debiutów i coraz wyższe obrotyartykuł
Pokaż artykuł
2023 rok na rynku handlowym w Polsce – dobre wyniki podaży, wiele debiutów i coraz wyższe obroty
Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych. 2023 rok stanął pod znakiem wzmożonej aktywności deweloperów, którzy oddali do użytku ok. 450 000 mkw. nowej powierzchni. Coraz lepszą kondycję polskiego sektora potwierdza szereg debiutów sieci handlowych – w ciągu ostatnich 12 miesięcy do Polski weszło aż 29 nowych brandów, czyli najwięcej od 2017 roku. Z kolei hamująca dynamika wzrostu cen przekłada się na lepsze nastroje konsumentów, co znajduje odzwierciedlenie w wyższych obrotach obiektów handlowych.
Ciekawych biur nie zabraknie w Poznaniu. Klienci pytają o coworkiartykuł
Pokaż artykuł
Ciekawych biur nie zabraknie w Poznaniu. Klienci pytają o coworki
W stolicy Wielkopolski rosną biurowce o łącznej powierzchni ponad 65 tys. mkw. Deweloperzy planują następne inwestycje i do 2026 roku zamierzają zrealizować kolejne 60 tys. metrów kwadratowych. Dodatkowo na poznańskim rynku biurowym będziemy świadkami dalszego rozwoju powierzchni serwisowanych – mówi Joanna Bartoszewicz, doradczyni w dziale Reprezentacji Najemców Biurowych w Newmark Polska.
Międzynarodowa firma ISS otwiera nowatorskie Centrum Usług Finansowych w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Międzynarodowa firma ISS otwiera nowatorskie Centrum Usług Finansowych w Gdańsku
ISS, wiodąca firma w zakresie tworzenia przyjaznych miejsc pracy i kompleksowego zarządzania obiektami zatrudniająca ponad 350 tys. pracowników na świecie, otworzyła biuro dla specjalistów Centrum Usług Finansowych (Finance Service Centre / FSC) w budynku Wave w Gdańsku. Nowo otwarte biuro jest uosobieniem kluczowych wartości ISS, czerpiąc inspirację z duńskiego dziedzictwa i nadmorskiego klimatu polskiego wybrzeża. Wystrój wnętrz łączy skandynawskie wpływy, zasady zrównoważonego rozwoju i sprzyja inkluzywnej kulturze pracy skoncentrowanej na wartościach ‘Company of Belonging[1]’, dopełniając pozytywne doświadczenie pracownika.
20 lat Polski w UE z perspektywy nieruchomościowego rynku inwestycyjnegoartykuł
Pokaż artykuł
20 lat Polski w UE z perspektywy nieruchomościowego rynku inwestycyjnego
Dwie dekady od momentu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej były czasem dynamicznego rozwoju kraju i rynku nieruchomości komercyjnych, efektywnie wykorzystanym na profesjonalizację sektora. Nie stałoby się to bez udziału unijnych środków. Według danych Ministerstwa Finansów od 1 maja 2004 roku do końca 2023 roku Polska otrzymała łącznie 245,5 miliarda euro, co po odliczeniu składek członkowskich daje kwotę ponad 160 miliardów euro na rozwój i modernizację.
Rynek turystyki biznesowej w Katowicach wciąż się rozwijaartykuł
Pokaż artykuł
Rynek turystyki biznesowej w Katowicach wciąż się rozwija
Ponad 236 mln zł wydali w Katowicach w ubiegłym roku uczestnicy wydarzeń biznesowych i spotkań konferencyjnych, których w ciągu całego roku było ponad 730 tysięcy. Kwota łączna wydatków uczestników wydarzeń biznesowych w 2023 r. jest wyższa niż przed pandemią COVID-19, kiedy to odnotowano rekordową liczbę osób biorących udział wydarzeniach na terenie Katowic (w 2019 r. było to ponad 1 mln osób, którzy zostawili w mieście ponad 209 mln zł).
Biurowce w Warszawie coraz bardziej handlowe [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Biurowce w Warszawie coraz bardziej handlowe [RAPORT]
Już 64% warszawskich biurowców oferuje przynajmniej jeden lokal usługowo-handlowy – wynika z raportu „Retail @ Office” przygotowanego przez ekspertów międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield. Niska podaż nowej, typowo handlowej powierzchni w Warszawie skłania sieci handlowe i usługodawców do szukania alternatywnych lokalizacji. Jednocześnie ostatnie lata przyniosły wiele zmian w preferencjach użytkowników w zakresie wykorzystania przestrzeni biurowej oraz rodzaju usług dostępnych w biurowcach.
Parki handlowe w Polsce – kanibalizacja czy synergia?artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe w Polsce – kanibalizacja czy synergia?
Rynek handlowy w Polsce osiągnął już dojrzałość i jest w fazie nasycenia, a parki handlowe oraz formaty convenience skutecznie wyodrębniły swoją niszę.
800 nowych miejsc pracy. Rozbudowa wielkiego Centrum Dystrybucyjnego LPP na półmetkuartykuł
Pokaż artykuł
800 nowych miejsc pracy. Rozbudowa wielkiego Centrum Dystrybucyjnego LPP na półmetku
W województwie kujawsko-pomorskim, w Brześciu Kujawskim trwa rozbudowa Centrum Dystrybucyjnego LPP w Brzeskiej Strefie Gospodarczej. Powierzchnia inwestycji zostanie zwiększona ponad dwukrotnie, do 160 tys. mkw. Generalnym wykonawcą przedsięwzięcia jest Dekpol Budownictwo, a inwestorem – LPP Logistics.
Nowe inwestycje w Polsce z wyburzeniami w tle [komentarz ekspercki]artykuł
Pokaż artykuł
Nowe inwestycje w Polsce z wyburzeniami w tle [komentarz ekspercki]
Inwestorzy poszukują projektów, które mogą zapewnić dobry zysk. Czy w najbliższym czasie będziemy obserwować wysyp inwestycji opartych na zmianie funkcji istniejących nieruchomości na zabudowanych gruntach?
Warszawa chce zbudować trzy nowe linie metra do 2050 rokuartykuł
Pokaż artykuł
Warszawa chce zbudować trzy nowe linie metra do 2050 roku
Warszawa chce zbudować trzy nowe linie metra do 2050 roku. Dzięki temu ponad połowa mieszkańców stolicy – zgodnie z ideą miasta 15-minutowego – będzie mieszkać w zasięgu dojścia piechotą do stacji metra. Zaprezentowany dziś przez prezydenta m.st. Warszawy Rafała Trzaskowskiego masterplan dla Warszawy zakłada, że aż 17 z 18 dzielnic będzie miało dostęp do metra.
OTCF – właściciel marki 4F wprowadził się do kompleksu biurowego The Park Krakówartykuł
Pokaż artykuł
OTCF – właściciel marki 4F wprowadził się do kompleksu biurowego The Park Kraków
Właściciel marki 4F – firma OTCF S.A. w styczniu br. wprowadziła się do najnowszego biurowca B1 w krakowskim projekcie realizowanym przez White Star Real Estate i Cain International – The Park Kraków. Tym samym spółka skonsolidowała swoje dotychczasowe biura w Krakowie i Wieliczce i oficjalnie przeniosła główną siedzibę na ulicę Saską 25C w Krakowie. Właściciel największej polskiej marki sportowej objął w sumie ponad 8,2 tys. mkw. powierzchni, zajmując 4 spośród 6 pięter dostępnych w budynku. Za aranżację wnętrz nowego biura OTCF odpowiadała pracownia Trzop Architekci.
Volvo, Netflix, Google – dlaczego giganci wybierają Polskę?artykuł
Pokaż artykuł
Volvo, Netflix, Google – dlaczego giganci wybierają Polskę?
Kilka dni temu Volvo ujawniło plany otwarcia w Krakowie Tech Hubu, w którym rozwijane będą kompletne i kluczowe funkcje nowych, w pełni elektrycznych samochodów. Z kolei w styczniu Netflix ogłosił, że otwiera centrum inżynieryjne w Warszawie, w którym rozwijane będą rozwiązania umożliwiające proces produkcji treści. To kolejni światowi giganci po Google i Intel, którzy w ostatnim czasie postanowili zainwestować nad Wisłą. Jakie czynniki przyciągają zagraniczne firmy do Polski?
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Potrzeba lokalności kształtuje rynek handlowy w Polsce
Po oddaniu ponad 319 tys. mkw. GLA powierzchni, całkowita podaż w sektorze centrów handlowych na koniec 2022 roku wyniosła ponad 12,7 mln mkw. GLA, a nasycenie powierzchnią osiągnęło 327 mkw. na 1 000 mieszkańców. Rok 2022 zapamiętany zostanie jako rok licznych wyzwań dla branży handlowej. Wojna w Ukrainie, wzrost cen surowców oraz wysoka inflacja miały znaczący wpływ na zmniejszenie wydatków Polaków na zakupy oraz usługi, a co za tym idzie, również na kondycję firm handlowych. Z drugiej jednak strony wielu deweloperów oraz sieci handlowe sprostało tym wyzwaniom i z sukcesem dostosowało się do nowych warunków.
Nowi liderzy na rynku magazynowym w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Nowi liderzy na rynku magazynowym w Polsce
Prawie 80 proc. nowoczesnych zasobów magazynowych w Polsce znajduje się w sześciu głównych regionach. Jednocześnie obserwujemy pewne zmiany w rozkładzie sił. Województwo dolnośląskie jest praktycznie na ostatniej prostej, żeby wyprzedzić Polskę Centralną i zamiast niej zająć ostatnie miejsce na podium – mówi Jakub Kurek, dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w Newmark Polska.
REKLAMA