REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Niemiecka Grupa Saller przebuduje dawne Tesco w Przemyślu na nowoczesny park handlowyartykuł
Pokaż artykuł
Niemiecka Grupa Saller przebuduje dawne Tesco w Przemyślu na nowoczesny park handlowy
Grupa Saller konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową poprzez realizację strategii stałego rozwoju opartego na długoterminowych inwestycjach w obiekty handlowe. Dominującym formatem są parki handlowe o powierzchni około 10 tysięcy mkw., aczkolwiek zmiany i rewitalizacje dotyczą również portfolia należących do Grupy galerii handlowych. Aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów, poddawane one są modernizacjom, przebudowom oraz rozbudowom.
[Konin] Osiedle "Diamentowe"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Konin] Osiedle "Diamentowe"
Konin
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]
Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln mkw. GLA. Na koniec czerwca 2023 r., po uruchomieniu 12 nowych i 6 rozbudowach obiektów, łącznie przybyło 149 tys. mkw. GLA, a w budowie jest kolejne 221 tys. mkw. GLA z terminem otwarcia w 2023 r. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło na koniec I półrocza 347 mkw. na 1000 mieszkańców.
Nowe otwarcia starych obiektów i kolejne wzrosty na rynku handlowym w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Nowe otwarcia starych obiektów i kolejne wzrosty na rynku handlowym w Polsce
Inflacja napędzająca wzrost cen i jej rekordowy wynik w lutym bieżącego roku (18,4%) nie wzbudzały pozytywnych nastrojów wśród uczestników rynku handlowego. Mimo to, w I kw. 2023 r. oddano do użytku ponad 81,4 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, zwiększając tym samym jej podaż całkowitą do 12,79 mln mkw. W budowie jest kolejne 322 tys. mkw.
[Warszawa] Debata CBRE: ulice handlowe są potrzebne Warszawieartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Debata CBRE: ulice handlowe są potrzebne Warszawie
W siedzibie CBRE w warszawskim biurowcu Rondo 1 odbyła się debata poświęcona ulicom handlowym. Celem...
[Warszawa] Centra handlowe Unibail-Rodamco z certyfikatami BREEAMartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Centra handlowe Unibail-Rodamco z certyfikatami BREEAM
Trzy warszawskie obiekty Unibail-Rodamco – Arkadia, Galeria Mokotów i Galeria Wileńska – otrzymały c...
Polki i Polacy najczęściej odwiedzają małe galerie handloweartykuł
Pokaż artykuł
Polki i Polacy najczęściej odwiedzają małe galerie handlowe
Według Retail Institute w 2023 roku centra handlowe odnotowały 2,5 proc. więcej odwiedzin niż w roku poprzednim. Polacy najczęściej odwiedzali małe galerie handlowe, mające od 5000 do 19 999 metrów kwadratowych powierzchni najmu.
Do Polski zamierzają wejść nowe marki handlowe [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Do Polski zamierzają wejść nowe marki handlowe [RAPORT]
Polskim rynkiem handlowym niezmiennie interesują się nowe marki, co znajduje odzwierciedlenie w kilku debiutach. Do kolejnych wejść mogą zachęcić coraz lepsze wyniki po stronie sprzedaży detalicznej, rosnąca odwiedzalność centrów handlowych, a także wyższe obroty, na które negatywny wpływ przestała mieć inflacja.
CH Turawa Park z nowymi najemcami i kredytem na finansowanie rozbudowyartykuł
Pokaż artykuł
CH Turawa Park z nowymi najemcami i kredytem na finansowanie rozbudowy
Projekt rozbudowy Centrum Handlowego Turawa Park, który uzyskał pozwolenie na budowę w ubiegłym roku, wszedł w fazę realizacji wraz z przekazaniem obiektu generalnemu wykonawcy.
[Wrocław] W zabytkowej kamienicy na Rzeźniczej powstaną biura i powierzchnie handloweartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] W zabytkowej kamienicy na Rzeźniczej powstaną biura i powierzchnie handlowe
Na parterze i w podziemiach punkty handlowe i usługowe, na wyższych piętrach biurach - tak zagospoda...
[Polska] Cztery galerie handlowe w Kaliszu, Kłodzku, Włocławku i Zamościu sprzedaneartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Cztery galerie handlowe w Kaliszu, Kłodzku, Włocławku i Zamościu sprzedane
Blackstone sprzedał portfel czterech centrów handlowych. Transakcja objęła takie obiekty jak galeria...
Coraz częściej centra handlowe w Polsce pobierają opłaty parkingowe od klientówartykuł
Pokaż artykuł
Coraz częściej centra handlowe w Polsce pobierają opłaty parkingowe od klientów
Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) alarmuje, że klienci coraz częściej są zmuszani do płacenia za parking w centrach handlowych – chociaż najemcy pokrywają koszty prowadzenia parkingu w ramach kosztów wspólnych. W ostatnich tygodniach takie opłaty wprowadziły m.in. CH Karolinka w Opolu, CH Posnania czy ETC w Swarzędzu. Takie praktyki to nie tylko utrudnienie dla klientów galerii handlowych, ale w długim terminie istotne zmniejszenie ruchu w danym obiekcie. To działa bezpośrednio na niekorzyść najemców sklepów i punktów usługowych, którzy co miesiąc opłacają całość kosztów prowadzenia parkingu.
Sektor retail kwitnie w najmniejszych polskich miastach. Najpopularniejszym formatem parki handloweartykuł
Pokaż artykuł
Sektor retail kwitnie w najmniejszych polskich miastach. Najpopularniejszym formatem parki handlowe
W trzecim kwartale 2022 oddano w Polsce prawie 120 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Powstało 8 nowych obiektów – aż 5 z nich to parki handlowe. Całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce przekroczyła 15,76 mln mkw., a najwięcej nowych budów zainicjowano w mniejszych miastach – poniżej 100 tys., mieszkańców – wynika z raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield.
KG Group otwiera kolejne dwa duże centra handlowe Atut w Krakowieartykuł
Pokaż artykuł
KG Group otwiera kolejne dwa duże centra handlowe Atut w Krakowie
KG Group w najbliższy czwartek otworzy kolejne duże centra sieci Atut w Krakowie. Tym razem będą to dwa parki handlowe o łącznej powierzchni ponad 20 000 mkw. GLA, które będą funkcjonować pod wspólną nazwą Atut Galicyjska.
W aglomeracji warszawskiej powstaną dwa nowe parki handlowe N-Park [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W aglomeracji warszawskiej powstaną dwa nowe parki handlowe N-Park [WIZUALIZACJE]
Napollo zrealizuje dwa nowe parki handlowe na terenie aglomeracji warszawskiej. N-Parki powstaną tam w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy, a klienci będą mogli skorzystać z oferty zakupowej w pobliżu swoich domów.
Parki handlowe dominującym formatem na rynku obiektów handlowych w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe dominującym formatem na rynku obiektów handlowych w Polsce [RAPORT]
Rynek handlowy w Polsce w I kwartale 2025 roku wykazał stabilny rozwój, szczególnie w segmencie parków handlowych, które stanowią 99% nowo oddanej powierzchni. Całkowite zasoby handlowe w Polsce osiągnęły 15,04 mln mkw. GLA, a rynek powiększył się o 67,3 tys. mkw., głównie w mniejszych miastach – wynika z najnowszego raportu CBRE. Kluczowe trendy to rosnące znaczenie ESG, rozwój strategii omnichannel oraz ożywienie ulic handlowych. Równocześnie rynek dynamicznie odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów.
Warszawa: trzy galerie handlowe do rozbiórki. Co powstanie w ich miejscu?artykuł
Pokaż artykuł
Warszawa: trzy galerie handlowe do rozbiórki. Co powstanie w ich miejscu?
Trzy znane galerie handlowe znikną z mapy stolicy. W Warszawie funkcjonuje wiele tego typu obiektów. Ostatnio kilka z nich ogłosiło plany na przyszłość. Wynika z nich, że wkrótce te miejsca porozrzucane po mapie Warszawy przejdą do historii. Co powstanie w zamian?
[Dąbrowa Górnicza] Budynek Wielofunkcyjnyinwestycja
Pokaż inwestycję
[Dąbrowa Górnicza] Budynek Wielofunkcyjny
Dąbrowa Górnicza, Reden
Fabryka Parkinwestycja
Pokaż inwestycję
Fabryka Park
Katowice, Armii Krajowej 51
Handel w Polsce idzie w lokalnośćartykuł
Pokaż artykuł
Handel w Polsce idzie w lokalność
W mniejszych miejscowościach rosną parki handlowe, w dużych miastach powierzchni pod handel dostarczają obiekty wielofunkcyjne i nowe osiedla mieszkaniowe. Choć galerie handlowe znów tłumnie odwiedzane są przez klientów, szczególnie w weekendy, stacjonarny handel staje się coraz bardziej rozproszony i lokalny.
REKLAMA