REKLAMA
Znaleziono 860 wyników
PKP Intercity ogłosiło wielki przetarg na piętrowe elektryczne zespoły trakcyjneartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity ogłosiło wielki przetarg na piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne
PKP Intercity ogłosiło postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego na zakup 42-piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń krajowych, z możliwością domówienia kolejnych 30 pociągów. To pierwsze tego typu pojazdy w parku taborowym przewoźnika i największe zamówienie, biorąc pod uwagę obejmującą go liczbę pociągów zespolonych oraz wartość – prawie 10 mld zł brutto w opcji podstawowej.
[dolnośląskie] Koleje Dolnośląskie kupią 11 nowych pociągów do obsługi Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnejartykuł
Pokaż artykuł
[dolnośląskie] Koleje Dolnośląskie kupią 11 nowych pociągów do obsługi Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej
Rząd przyznał 85 mln zł Kolejom Dolnośląskim na zakup 11 nowych pociągów, które kursować będą we wro...
Wrocławska Kolej Aglomeracyjna dostanie kolejne 85 mln zł. Będzie 11 nowych pociągów!artykuł
Pokaż artykuł
Wrocławska Kolej Aglomeracyjna dostanie kolejne 85 mln zł. Będzie 11 nowych pociągów!
Kolejny sukces Kolei Dolnośląskich i szansa na jeszcze większy i szybszy rozwój Wrocławskiej Kolei A...
Pociągi zakupione ze środków unijnych wyjadą na trasy w województwie kujawsko-pomorskimartykuł
Pokaż artykuł
Pociągi zakupione ze środków unijnych wyjadą na trasy w województwie kujawsko-pomorskim
Nowe pociągi zakupione przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego wyruszą na trasy w całym regionie. Pięć nowoczesnych zespołów trakcyjnych kosztowało 180 mln zł.
Do Wielkopolski trafią 4 nowe pociągi Elf2 wyprodukowane przez bydgoską firmę PESAartykuł
Pokaż artykuł
Do Wielkopolski trafią 4 nowe pociągi Elf2 wyprodukowane przez bydgoską firmę PESA
Do Wielkopolski trafią 4 nowe pociągi Elf2 wyprodukowane przez bydgoską firmę PESA – umowę ws. dostawy nowych składów podpisali we wtorek w Poznaniu Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego oraz Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnychartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych
PKP Intercity podjęło decyzję o rozstrzygnięciu przetargu na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). Za dostawę pojazdów odpowiadać będzie Newag S.A., który jako jedyny podmiot złożył ofertę w postępowaniu. To pierwsze takie pojazdy w taborze przewoźnika.
PKP Intercity otworzyło oferty dotyczące dostawy 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnychartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity otworzyło oferty dotyczące dostawy 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych
27 marca PKP Intercity otworzyło oferty złożone w postępowaniu na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). To pierwszy zakup tego typu w historii spółki – do tej pory zespoły trakcyjne przewoźnika zasilane były jedynie energią elektryczną. Ofertę złożył jeden wykonawca.
Po Polsce jeździ już 60 nowoczesnych wagonów PKP Intercityartykuł
Pokaż artykuł
Po Polsce jeździ już 60 nowoczesnych wagonów PKP Intercity
Flotę PKP Intercity wzmocniły ostatnie z 60 wagonów, które zmodernizowała PESA Bydgoszcz w konsorcju...
Koleje Dolnośląskie wciąż bez nowych pociągów? Następne fiaskoartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dolnośląskie wciąż bez nowych pociągów? Następne fiasko
Nie pomogła zmiana warunków postępowania ani podział jego części na mniejsze zamówienia. Do zakupu p...
PKP Intercity wzmocni park taborowy pociągami hybrydowymiartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity wzmocni park taborowy pociągami hybrydowymi
PKP Intercity sukcesywnie realizuje strategię taborową, w ramach której do 2030 roku wszystkie pojazdy w parku przewoźnika będą nowe lub zmodernizowane. Kolejnym krokiem w jej realizacji jest zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych, które będą dostosowane do prędkości co najmniej 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h podczas jazdy z wykorzystaniem napędu spalinowego. Przewoźnik uwzględnia możliwość zabudowy w przyszłości napędu bezemisyjnego. Taka sytuacja zaistnieje, jeśli nowe technologie pojawiające się na rynku, okażą się atrakcyjne dla PKP Intercity, spełnią wymagania techniczne oraz znajdą uzasadnienie ekonomiczne.
35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych powiększy tabor PKP Intercityartykuł
Pokaż artykuł
35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych powiększy tabor PKP Intercity
W ciągu dwóch i pół roku we flocie PKP Intercity pojawią się pierwsze w historii dwunapędowe zespoły trakcyjne. Zamówione przez przewoźnika pojazdy pozwolą zwiększyć ofertę na liniach niezelektryfikowanych, z czego skorzystają m.in. mieszkańcy Zamojszczyzny, Podlasia, czy Podkarpacia.
PKP Intercity inwestuje w Poznaniu. Rozbuduje stację postojową artykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity inwestuje w Poznaniu. Rozbuduje stację postojową
PKP Intercity zainwestuje w rozbudowę zaplecza technicznego na stacji Poznań Główny. Jest to jedna z najważniejszych bocznic kolejowych w Polsce dla pociągów przewoźnika. Prace modernizacyjne obejmą obszar około 1,2 hektara. Za zaprojektowanie będzie odpowiedzialna firma Multiconsult Polska, z którą PKP Intercity podpisało umowę wartą blisko 2,2 mln zł brutto.
Polska firma NESTFOAM inwestuje w woj. śląskimartykuł
Pokaż artykuł
Polska firma NESTFOAM inwestuje w woj. śląskim
Kolejna polska firma zdecydowała się zainwestować na terenie województwa śląskiego, dzięki wsparciu Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (KSSE). Inwestycja zostanie zrealizowana w Raciborzu.
Lepsza oferta podróży koleją z Kolbuszowej do Rzeszowa dzięki elektryfikacjiartykuł
Pokaż artykuł
Lepsza oferta podróży koleją z Kolbuszowej do Rzeszowa dzięki elektryfikacji
Dzięki elektryfikacji linii Ocice – Rzeszów, Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna zwiększyła dostępność k...
Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęły przetarg na zakup pociągów hybrydowychartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęły przetarg na zakup pociągów hybrydowych
Koleje Dolnośląskie rozstrzygnęły przetarg na zakup dwóch pociągów hybrydowych. Regionalnemu przewoź...
Wszystkie pociągi FLIRT produkcji Stadler Polska w parku taborowym PKP Intercityartykuł
Pokaż artykuł
Wszystkie pociągi FLIRT produkcji Stadler Polska w parku taborowym PKP Intercity
Właśnie zakończył się odbiór ostatniego z 12 zamówionych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Jeszcze w tym roku pociąg zostanie wdrożony do rozkładu jazdy i zacznie wozić pasażerów.
Nowe pociągi dla PKP Intercity. Na jakich trasach pojadą?artykuł
Pokaż artykuł
Nowe pociągi dla PKP Intercity. Na jakich trasach pojadą?
Narodowy przewoźnik odebrał 6 z 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Pozostałe składy mają trafić do parku taborowego przewoźnika do końca IV kwartału 2023 roku. Kontrakt warty ponad miliard złotych umożliwi zwiększenie liczby połączeń na najpopularniejszych trasach.
Woj. kujawsko-pomorskie kupuje pięć nowych pociągów elektrycznychartykuł
Pokaż artykuł
Woj. kujawsko-pomorskie kupuje pięć nowych pociągów elektrycznych
Samorząd województwa kupuje w Pesie Bydgoszcz pięć nowych nowoczesnych pociągów elektrycznych, które bydgoski producent dostarczy w 2027 roku. Podczas ceremonii przekazania stosownej umowy z wiceprezesem spółki Maciejem Maciejewskim spotkali się w piątek (28 czerwca) marszałek Piotr Całbecki i wicemarszałek Aneta Jędrzejewska.
PKP Intercity zainwestuje 27 mld zł w tabor i infrastrukturęartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity zainwestuje 27 mld zł w tabor i infrastrukturę
PKP Intercity zapowiada imponującą skalę inwestycji w swój tabor oraz infrastrukturę. – W ramach naszej nowej strategii taborowej do 2030 r. zaplanowaliśmy 27 mld zł na inwestycje, z czego 24 mld w tabor i ok. 3 mld zł w infrastrukturę – powiedział podczas III Kongresu Rozwoju Kolei Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
EV: Jak utrzymać silną pozycję Polski w produkcji akumulatorów?artykuł
Pokaż artykuł
EV: Jak utrzymać silną pozycję Polski w produkcji akumulatorów?
Wartość eksportu akumulatorów trakcyjnych stanowi ponad 2% PKB Polski i w najbliższych latach przewidywany jest jej wzrost. By utrzymać silną pozycję w Europie i na świecie, konieczne będzie utrzymanie dobrej koniunktury i warunków biznesowych dla tej gałęzi gospodarki. W równym stopniu potrzebne będzie rozwijanie innowacji w polskim ekosystemie elektromobilności – zwraca uwagę Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.
REKLAMA