Kolejny sukces Kolei Dolnośląskich i szansa na jeszcze większy i szybszy rozwój Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. Koleje Dolnośląskie dostały właśnie następne dofinansowanie ze środków unijnych – 85 mln złotych na zakup nowego taboru. Dzięki środkom pozyskanym z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na dolnośląskie tory wyjedzie 11 nowych pociągów.
Dzięki tym środkom finansowym dolnośląski przewożnik kolejowy będzie mógł zakupić 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 6 trójczłonowych pociągów spalinowych. Łącznie tymi jedenastoma nowymi pojazdami będzie mogło podróżować ponad 4 tys. pasażerów.
Dzięki tym środkom finansowym dolnośląski przewożnik kolejowy będzie mógł zakupić 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 6 trójczłonowych pociągów spalinowych. Łącznie tymi jedenastoma nowymi pojazdami będzie mogło podróżować ponad 4 tys. pasażerów.
Nowe pociągi zostaną zakupione głównie z myślą o obsłudze pasażerów we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym. Będą to najnowocześniejsze składy, jakie będą aktualnie dostępne na polskim rynku kolejowym.
Nowe pojazdy mają zachowywać dotychczasowe, bardzo wysokie standardy Kolei Dolnośląskich: składy spalinowe będą jeździć z maksymalną prędkością 130 km/h, zaś elektryczne 160 km/h. Wszystkie nowe pociągi będą musiały być wyposażone w klimatyzację oraz urządzenia zapewniające bezpieczeństwo podróżnych, takie jak monitoring, system audiowizualny, przyciski alarmowe, czy np. automatyczne defibrylatory AED.
REKLAMA
Nowe pociągi muszą być wyposażone także w ergonomiczne fotele z gniazdkami elektrycznymi i porty USB do ładowania telefonów. Według wymagań przewoźnika pasażerowie będą mogli korzystać z pokładowego Wi-Fi, miejsc przewozu rowerów, biletomatów czy zamkniętego obiegu sanitarnego.
Pierwsze nowe składy zakupione w ramach dofinansowania powinny pojawić się na torach w trzecim kwartale 2019 roku, a ostatnie egzemplarze mają trafić na Dolny Śląsk do końca 2021 roku.
Zarówno spalinowe, jak i elektryczne zespoły trakcyjne, będą obsługiwać trasy takie jak: Trzebnica – Wrocław – Sobótka – Świdnica oraz Wrocław Wojnów – Wrocław Główny – Jelcz Laskowice.
Zarówno spalinowe, jak i elektryczne zespoły trakcyjne, będą obsługiwać trasy takie jak: Trzebnica – Wrocław – Sobótka – Świdnica oraz Wrocław Wojnów – Wrocław Główny – Jelcz Laskowice.