REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
To pewne! Będzie drugi tunel pod Łodzią. Kilka dni od ogłoszenia przetargu na budowęartykuł
Pokaż artykuł
To pewne! Będzie drugi tunel pod Łodzią. Kilka dni od ogłoszenia przetargu na budowę
Budowa drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią – dla Kolei Dużych Prędkości – staje się faktem. Właśnie podpisano umowę na budowę komór, od których zacznie się jego drążenie. W najbliższych dniach ma zostać też ogłoszony przetarg na wykonanie samego tunelu.
Kierowcy i piesi zyskają nową przeprawę przez tory kolejowe w Legionowie [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Kierowcy i piesi zyskają nową przeprawę przez tory kolejowe w Legionowie [ZDJĘCIA]
W Legionowie powstaje nowe bezkolizyjne skrzyżowanie. Gotowa betonowa konstrukcja tunelu jest już pod czterema torami z pięciu. Budowane są drogi dojazdowe. Obiekt zwiększy bezpieczeństwo na kolei oraz ułatwi komunikację drogową. Inwestycję realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy współpracy z Gminą Miejską Legionowo. Wartość robót, zaplanowanych do wsparcia z użyciem środków unijnych POIiŚ, to blisko 32 mln zł.
Tunel pod Łodzią. Jak PKP zabezpiecza szkoły oraz kamienice i ich mieszkańców?artykuł
Pokaż artykuł
Tunel pod Łodzią. Jak PKP zabezpiecza szkoły oraz kamienice i ich mieszkańców?
W Łodzi jest realizowana jedna z największych inwestycji w kraju – budowa tunelu pod Łodzią. Inwestycja jest w kluczowej fazie. Tarcza wiercąca tunel przechodzi pod Śródmieściem. Lokatorzy kamienic znajdujących się nad maszyną drążącą na czas prac nie mogą przebywać w budynkach.
Ruszyły prace serwisowe w tunelach Trasy Łagiewnickiej w Krakowieartykuł
Pokaż artykuł
Ruszyły prace serwisowe w tunelach Trasy Łagiewnickiej w Krakowie
21 marca rozpoczęły się prace serwisowe w tunelach Trasy Łagiewnickiej. Prowadzone będą one nocami i wymagają zamknięcia tunelu objętego robotami. Prace rozpoczęły się od tunelu między ulicami Pszczelną a Zakopiańską. Całość działań, zgodnie z założeniami wykonawcy, firmy Budimex powinna zakończyć się do 5 kwietnia.
Czy budowa tunelu kolejowego pod Wrocławiem jest realna?artykuł
Pokaż artykuł
Czy budowa tunelu kolejowego pod Wrocławiem jest realna?
Stolica Dolnego Śląska ma raczej niewielkie szanse na budowę prawdziwego metra. Jednak od wielu lat pojawiają się koncepcje budowy pod miastem specjalnego tunelu kolejowego, który w zamyśle autorów, mógłby stać się taką namiastką prawdziwego metra.
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za prawie 1,5 mld złotych pod Łodzią powstaje podziemny kolejowy tunel średnicowy [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Zamek w Prochowicach (remont)inwestycja
Pokaż inwestycję
Zamek w Prochowicach (remont)
Prochowice, Zamkowa 2
Remont zamku w Leśnicyinwestycja
Pokaż inwestycję
Remont zamku w Leśnicy
Wrocław, plac Świętojański 1
Jest już umowa na opracowanie projektu tunelu, który połączy obie Pragi artykuł
Pokaż artykuł
Jest już umowa na opracowanie projektu tunelu, który połączy obie Pragi
Jest już umowa na opracowanie projektu tunelu, którym ul. Tysiąclecia przebiegnie pod torami kolejowymi przy stacji Warszawa Wschodnia. Konstrukcja powstanie w ramach prowadzonej przez PKP PLK modernizacji linii średnicowej. Opracowana zostanie także koncepcja przebiegu ul. Tysiąclecia – na odcinku łączącym ulice Żupniczą z Kijowską. Inwestycja ma być gotowa w 2029 r.
 Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Kraków: Tramwajem przez Alejeartykuł
Pokaż artykuł
Kraków: Tramwajem przez Aleje
Miasto Kraków rozpisało przetarg na koncepcję nowej linii tramwajowej, miałaby ona przebiegać pomięd...
[śląskie] Zbliża się przebudowa dworca w Gliwicachartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Zbliża się przebudowa dworca w Gliwicach
Nowoczesny, komfortowy i funkcjonalny – taki po zakończeniu przebudowy będzie kompleks dworca w Gliw...
Specjalna Strefa Rewitalizacji w Łodzi. Aż 14 zabytkowych budynków do remontu! artykuł
Pokaż artykuł
Specjalna Strefa Rewitalizacji w Łodzi. Aż 14 zabytkowych budynków do remontu!
W 2024 roku aż 14 budynków zostanie wyremontowanych w ramach Specjalnej Strefy Rewitalizacji. Na ten cel miasto przeznaczy 5 mln zł.
Wypięknieją kolejne kamienice w Łodzi! [LISTA BUDYNKÓW]artykuł
Pokaż artykuł
Wypięknieją kolejne kamienice w Łodzi! [LISTA BUDYNKÓW]
W ramach projektu Specjalnej Strefy Rewitalizacji miasto dofinansuje remont 14 kamienic należących do wspólnot. Z budżetu Łodzi na ten cel zostanie łącznie przeznaczonych 5 mln zł.
Gotowa jest główna konstrukcja nowego tunelu pod torami w Sulejówku [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Gotowa jest główna konstrukcja nowego tunelu pod torami w Sulejówku [ZDJĘCIA]
Gotowa jest główna konstrukcja nowego tunelu pod torami w Sulejówku. Budowana jest droga wewnątrz obiektu. Nowy wiadukt kolejowy poprawi bezpieczeństwo pociągów jeżdżących na linii między Warszawą, a Mińskiem Mazowieckim oraz mieszkańców i kierowców. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace zaplanowano do II połowy 2023 r.
Półmetek drążenia trzeciego tunelu kolejowego między Żabieńcem a Kozinami w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Półmetek drążenia trzeciego tunelu kolejowego między Żabieńcem a Kozinami w Łodzi
Mniejsza maszyna TBM Faustyna wydrążyła już połowę trzeciego jednotorowego tunelu, który połączy stację Łódź Żabieniec z przystankiem Koziny. Na przystankach Koziny, Polesie i Śródmieście kontynuowane są roboty podziemne. Inwestycja otworzy aglomerację łódzką na nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i podmiejskie. Przedsięwzięcie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 2 mld zł jest współfinansowane z FEnIKS.
inwestycja
Pokaż inwestycję
[Strzegom] Remont ratusza
Strzegom
Anna już drąży tunel warszawskiego metraartykuł
Pokaż artykuł
Anna już drąży tunel warszawskiego metra
W środowy poranek, 14 sierpnia, na Bemowie rozpoczęło się drążenie tuneli ostatniego odcinka linii M2. Tarcza TBM Anna ma w pierwszym etapie prac do pokonania nieco ponad 1060 metrów. W ten sposób połączy dwie nowe budowane stacje – Karolin i Chrzanów.
[śląskie] W Ustroniu wywalczyli remontartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] W Ustroniu wywalczyli remont
To już pewne, w 2012 roku ruszy przebudowa skrzyżowania w Ustroniu Nierodzimiu. Po 30 latach walki o...
Metroinwestycja
Pokaż inwestycję
Metro
Kraków
REKLAMA